رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

برندسازی و توسعه بسته‌بندی خرما، کلید ورود به بازارهای جهان است



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ارقام خرمای استان برای صادرات و معرفی به بازارهای جهانی، نیازمند برندسازی هستند.
به گزارش صبح ساحل، خلیل قاسمی هدف از تاسیس این دفتر در استان هرمزگان را پیگیری و ساماندهی تولید، فراوری و صادرات خرمای استان اعلام و خاطرنشان کرد: امید میرود با فعالیت این دفتر زمینه تبدیل خرما به محصولات با ارزش افزوده بالا در منطقه فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان از سرمایه گذاران در طرحهای فرآوری خرما در این استان حمایت میکند، تصریح کرد: نزدیکی این منطقه به بازارهای هدف خرما و محصولات فراوری شده آن می تواند انگیزه خوبی برای سرمایه گذاران در استان هرمزگان باشد.
قاسمی بر لزوم انجام تحقیقات و پژوهشهای دانشگاهی در حوزه خرما در هرمزگان تأکید کرد و اظهار داشت: دانشگاهها تحقیقات و پژوهشهای کاربردی لازم با توجه به استعداد تولید خرما در استان را انجام دهند تا بتوانیم اقدامات بهتری در این زمینه داشته باشیم.
وی اظهار داشت: ارقام خرمای استان برای صادرات و معرفی به بازارهای جهانی، نیازمند برندسازی و توسعه بستهبندی، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی است.
قاسمی در ادامه افزود: توسعه تولید، فرآوری، بستهبندی و بازاریابی فروش خرما میتواند اشتغال بسیاری ایجاد کند و افزایش رفاه برای مردم روستاهای استان را به همراه داشته باشد.
وی در پایان گفت: بیشتر فعالان چرخه صنعت خرما با علم روز و آخرین تکنولوژیها و دستاوردهای دنیا در زمینه خرما بیگانهاند و برگزاری تورهای بینالمللی با هدف ارائه آموزش مناسب به آنها الزامی است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها