دومین مرگ مشکوک گربه ماهی ها؛ علت در دست بررسی است



برای دومین بار در ماه جاری حجم زیادی لاشه گربه ماهی به ساحل جاسک رسیده است که علت آن از سوی مسئولان اداره محیط زیست استان هرمزگان در دست بررسی است.

 

به گزارش صبح ساحل، روز 13 فروردین ماه سال جاری بود که حدود 6 تُن لاشه گربه ماهی در سواحل جاسک مشاهده و تصاویر آن به سرعت در فضای مجازی منعکس شد.

پس از اینکه مردم شهرستان جاسک روز 13 فروردین ماه در سواحل این شهرستان، این حجم از لاشه گربه ماهی را مشاهده کردند، آن را به اداره محیط زیست گزارش کردند و کارشناسان و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاسک بررسی موضوع و پایش منطقه را آغاز کردند. حبیب مسیحی تازیانی، مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان درباره علت مشاهده این گربه‌ماهی ها گفته بود: «در بررسی‌ها، ابتدا به موضوعات مختلف از جمله بیماری گربه ماهی‌ها یا مساله آلودگی نفتی مشکوک بودیم. بیشتر از همه احتمال می‌رفت که این اتفاق مربوط به صید باشد، پرس و جوی محلی صورت گرفت، موضوع بررسی و در نهایت مشخص شد که تعدادی از صیادان مشغول صیادی بودند که هنگام بازگشت، یکی از قایق‌ها بر اثر توفان و موج شدید، واژگون و تعداد زیادی گربه ماهی صید شده، پخش شدند.»

او همچنین گفته بود: «از گربه ماهی در تولید پودر ماهی استفاده می‌شود و امکان صادرات آن نیز وجود دارد بنابراین بدون مشتری نیست، همچنین با صیادی که قایق او غرق شده تلفنی صحبت کردیم و مساله صید و واژگونی قایق را تایید کرد، بر این اساس از آنجا که قایق بار زیادی داشته پس از وقوع توفان و موج شدید واژگون شده است.»

 

 

حالا ۱۲ روز پس از مشاهده لاشه تعداد زیادی گربه ماهی، برای دومین بار، روز چهارشنبه‌ای که گذشت (24 فروردین ماه) این اتفاق بازهم تکرار شده است و اینبار حدود 15 تُن لاشه گربه ماهی به سواحل جاسک رسیده است.

حبیب مسیحی تازیانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان درباره این اتفاق گفت: «این دومین بار است که لاشه گربه ماهی‌ها به ساحل رسیده است و البته دومین بار بیش از 15 تُن گربه ماهی به ساحل رسیده است.»

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان افزود: «کارشناسان محیط زیست، کار نمونه برداری اولیه از لاشه‌ها را انجام دادند و گروه تحقیقاتی مشترک با کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس برای بررسی موضوع تشکیل شده است.»

وی تاکید کرد: «علت وقوع این حادثه در دست بررسی است زیرا در حادثه قبلی، قایق صیادان واژگون شده بود اما اینبار قایق واژگون نشده است. پس از مشخص شدن علت، اطلاع رسانی خواهد شد.»

حالا باید منتظر ماند تا نتایج پایش‌های محیط زیست مشخص شود که علت اصلی مرگ این حجم از گربه‌ ماهی‌ها چه بوده و آیا بر اثر آلودگی نفتی بوده است یا همانند بار اول واژگونی قایق صیادان علت تلف شدن این گونه از ماهیان بوده است.

 

منبع:پانا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها