تشریح اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد برای تامین سهمیه ارزی کاغذ



وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع تخصیص سهمیه ارزی کاغذ را با جدیت پیگیری کرده است.

به گزارش صبح ساحل، به دنبال عدم تخصیص اعتبار ارز کاغذ یارانه‌ای در سال 1399 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری‌ها و اقدامات این وزارتخانه را تشریح کرد.

به گفته «همایون امیرزاده»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری‎های مستمری برای تامین و تخصیص ارز مورد نیاز کاغذ چاپ و تحریر داشته است.

وی با اشاره به ارسال چهار نامه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رئیس جمهور، معاون اول و معاون اقتصادی رئیس جمهور، تصریح کرد: علاوه بر رایزنی‌های مکرر انجام شده در این پیگیری‌ها ضمن تشریح شرایط موجود و نیاز ضروری کشور به برقراری سهمیه ارزی کاغذ مخاطرات احتمالی عدم تخصیص و تامین ارز کاغذ بر فضای کار و کسب‌های حوزه نشر و مطبوعات با صراحت مورد اشاره قرار گرفته است.

امیرزاده تصریح کرد: در این نامه ها که از خرداد تا اسفند سال 1399 ارسال شده، ارز مورد نیاز برای سال های 1399 و 1400 به مبلغ حداقل 80 میلیون دلار برآورد شده است.

وی در پایان با تاکید به تلاش های همه جانبه و مستمر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تامین ارز مورد نیاز کاغذ ابراز امیدواری کرد مراجع ذیربط هم با اقدام سریع و به موقع ضمن حمایت از حوزه نشر و مطبوعات کشور با تخصیص سهمیه ارزی مورد نیاز موجب آرامش فضای کار و کسب حوزه های مرتبط باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها