معاون عمرانی استاندار:

دوره آموزشی برای داوطلبان شوراهای اسلامی در هرمزگان برگزار می شود



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: به منظور آگاهی بخشی از کارکرد و وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا، دوره آموزشی برای داوطلبانی که صلاحدیت آنها در رقابت های انتخاباتی تایید شده در استان برگزار می شود

به گزارش صبح ساحل، رضا مدرس روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این آموزش‌ها به منظور ارتقای سطح علمی و آشنایی داوطلبان نمایندگی پارلمان های محلی در مناطق شهری و روستایی با قوانین مرتبط با شوراها ارائه می‌شود.
 وی بیان داشت: از هم اکنون برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه افرادی که در انتخابات شوراها داوطلب شده‌اند از طریق دفاتر امور روستایی و شهری استانداری درحال انجام است.
معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: هرچند افرادی تجربه سال‌ها حضور در شورا را داشته و آگاهی و تسلط لازم را هم داشته باشند، اما برگزاری این دوره آموزشی یک پیش نیاز ضروری است تا اطمینان شود، تمامی افرادی که برای این کرسی مهم انتخاب می‌شوند به تناسب جایگاه خود به نحوه ی کار و قوانین مربوطه آگاهی اولیه را دارند. 
مدرس گفت: تصویب اموراتی که در حدود اختیارات شورا نیست و همچنین گرفتن تصمیم‌های مغایر با قوانین از جمله مسائلی است که پیش از این اتفاق افتاده و ممکن است موجب ضرر به بیت المال شود.
وی با بیان اینکه بهتر است افرادی که می‌خواهند وارد این عرصه تصمیم ساز و مهم شوند، تسلط لازم را با امورات و قوانین داشته باشند، تاکید کرد: آشنایی افراد با قوانین، سلب کننده وظیفه ما در برگزاری دوره‌های آموزشی نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی در این سطح و مقطع متوقف نمی‌شود بلکه به طور مستمر بعد از انتخاب افراد و مشخص شدن نتیجه انتخابات ادامه خواهد داشت و وارد مراحل بالاتر و مباحث تخصصی تر خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری انتخاباتی پرشور و آگاهانه، شاهد فصل جدیدی از کار و تلاش برای رسیدن به پیشرفت و توسعه بیشتر در شهرها و روستاهای استان هرمزگان باشیم.

۹هزارو۲۹۱نفر در مهلت قانونی داوطلب عضویت شوراهای اسلامی شهر و روستای استان هرمزگان شده که رسیدگی به صلاحیت آنها در جریان است. 

 پس از تشکیل هیات های اجرایی ازاین شمار نام نویسی  شده ، نام یک هزارو ۲۷۴نفر برای شوراهای اسلامی روستا و ۹۱۷نفر نیز در شوراهای اسلامی شهری های استان هرمزگان قطعی ونهایی شده است.

 افراد تایید صلاحیت شده برای کسب چهار هزارو ۱۹۷کرسی اصلی دریکهزارو ۳۲۱روستا به رقابت می پردازند که از این تعداد ۱۱۷ روستا دارای شورای پنج عضو اصلی و یکهزارو۲۰۴ شورای اسلامی دارای سه عضو اصلی هستند.

همچنین درششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، تایید شدگان نهایی برای شورای اسلامی در ۴۵شهر استان برای بدست گرفتن ۲۳۳کرسی اصلی به رقابت می پردازند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸خرداد ماه سالجاری در هرمزگان برگزار می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها