محدویت‌های کرونایی درکیش تا سوم اردیبهشت تمدید شد



سخنگوی شورای سلامت کیش گفت که بر اساس تصمیمات سی و هشتمین جلسه این شورا ، محدویت‌های کرونایی در این جزیره تا سوم اردیبهشت ماه تمدید شد.

    

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا رضانیا عصر دوشنبه گفت: این محدودیت ها تعطیلی تمام فعالیت‌های گروه های شغلی ۲ تا چهار از جمله بازارهای تجاری، مراکز تفریحی و ورزشی است که از ۲۲ فروردین سال جاری به علت قرار گیری در وضعیت قرمز اعمال شده بود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سرعت انتشار در جزیره کیش تا حدودی کاهش یافته است یادآور شد: کندی سرعت شیوع تا کنون میزان ابتلا را کاهش نداده و لازم است مردم و مسافران رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در راس کارهای خود قرار دهند.

رضانیا افزود: هم اکنون بازرسی ها از سطح بازار و جوامع مختلف این جزیره از سوی تیم‌های مرکز توسعه سلامت، جامعه بازاریان و بازرگانان، پذیرایی، هتل داران و گردشگران مورد نظارت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مقرر شد در شرایط قرمز اپیدمی جزیره کیش تردد خودروهای پلاک ملی متعلق به ساکنان جزیره کیش از یک ماه به دوماه افزایش یابد اظهار داشت: همچنین در این جلسه مصوب شد ستاد مبارزه با کرونا در خواستی را در خصوص حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا به کمیته اقتصادی ستاد ارجاع کند.

ورود مسافران به جزیره کیش به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت‌ها در نوروز امسال به نسبت نوروز ۱۳۹۸ از ۵۰ درصد کاهش برخوردار شده است.

چندی پیش روابط عمومی جامعه بازاریان و بازرگانان کیش اعلام کرد بازار‌های جزیره کیش از 27 فروردین به شکل محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند. در اطلاعیه، ساعات کار بازار‌ها از ساعت ۱۸ تا ۲۲ تعیین شده است. رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و فست فود‌های داخل بازار‌ها نیز به شکل بیرون بر مجاز به فعالیت خواهند بود.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها