سال تحصیلی دوره ابتدایی‌ امسال زودتر تمام می‌شود



معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دستورالعمل ارزشیابی بر اساس اقتضائات هر دوره تحصیلی، تدوین شده است و این هفته به مدارس ارسال خواهد شد، گفت: پایان دوره آموزشی در دوره ابتدایی، ۳۱ اردیبهشت اعلام شده است.

  

به گزارش صبح ساحل، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه چاپ اول شبکه خبر، درباره ارزشیابی پایانی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، در واکنش به این جمله که «کلاس درسی برگزار نشده است»، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در سه بستر مشخص موضوع آموزش را پیگیری کرده است؛ مورد اول، بستر فضای مجازی است؛ مورد دوم، مدرسه تلویزیونی ایران است که از ابتدای بحران کرونا تا امروز سختکوشانه در کنارمان حضور دارد.

وی از توزیع بسته‌های آموزشی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و گفت: در مناطق روستایی و عشایری که کلاس‌های کم جمعیت داشتیم، آموزش‌ها را به صورت حضوری ارائه کردیم؛ بنابراین این موضوع که کلاسی برگزار نشده است، خیلی دقیق نیست.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه دستورالعمل ارزشیابی بر اساس اقتضائات هر دوره تحصیلی، تدوین شده است و این هفته به مدارس ارسال خواهد شد، افزود: پایان دوره آموزشی در دوره ابتدایی، ۳۱ اردیبهشت اعلام شده و معلمان با توجه به اینکه ارزشیابی به صورت کیفی ـ توصیفی هست، این فرصت را دارند که حداکثر تا ۱۰ خرداد نتایج نهایی ارزشیابی را بر اساس شواهد و مستنداتی که در طی فرایند یاددهی ـ یادگیری در خصوص دانش‌آموزان جمع‌آوری کردند، ثبت کنند.

وی ادامه داد: در خصوص دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم به دلیل اهمیتی که تضمین کیفیت آموزشی در مهارت‌های خواندن و نوشتن دارد که مهارت‌های سواد پایه است، پیش بینی کردیم که با نظارت مدیر مدرسه به صورت ارزیابی عملکردی از درس فارسی در دستور کار باشد.

 

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها