۲۲۰ قشمی در آزمون قرآن و عترت قشم شرکت می‌کنند



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور و با حضور ۲۲۰ شرکت کننده در قشم برگزار می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «علیرضا کمساری»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم  گفت: این آزمون در روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت ماه مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون که قرار بود در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفند برگزار شود به علت وضعیت موجود در اثر شیوع ویروس کرونا تاکنون به تعویق افتاده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم اضافه کرد: ثبت نام آزمون امسال رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در ۲ رشته، ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته، حفظ و مفاهیم نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان است.

وي گفت: همچنین حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۱۰ جزء اول، پنج جزء اول، سوره بقره، جزء یکم و سی ام قرآن کریم بخش دیگری از رشته های این آزمون هستند.

کمساری در پایان بیان کرد: آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات تاثیرگذار در توسعه فرهنگ قرآنی در کشور است و در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی، با هدف حمایت از بخش خصوصی و بسترسازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف برگزار می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها