مرحله جدید واکسیناسیون علیه کرونا در هرمزگان آغاز شد



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد:  مرحله جدید واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان با واکسن آسترازنکا آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از تسنیم، وضعیت بیماری در هرمزگان در شرایط حاد و خطرناک قرار گرفته و اکثر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند و در آینده نزدیک انتظار می‌رود با گسترش شیوع بیماری، رنگ یکپارچه قرمز را شاهد باشیم.

در بندرعباس نیز روزانه بر تعداد مبتلایان افزوده و شمار افراد بستری بیشتر می‌شود، مرگ و میر کرونایی نیز نسبت به ماه گذشته رشد 50 درصدی داشته که اگر اصول و پروتکل‌ها از سوی مردم رعایت نشود اردیبهشت سیاه چشم انتظار هرمزگانی‌ها خواهد بود.

واکسیناسیون گروه‌های هدف در هرمزگان در حال انجام است و بعد از تزریق چندین نوبت واکسن اسپوتنیک روسی، حالا نوبت به تزریق واکسن آسترازنکا رسیده است.

در همین رابطه، «فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مرحله جدید واکسیناسیون در هرمزگان آغاز شده و به واسطه واکسن آسترازنکا گروه‌های هدف واکسینه خواهند شد.

وی افزود: حدود 9 هزار دوز واکسن آسترازنکا به استان هرمزگان اختصاص یافته که در حال حاضر به دانشگاه تحویل شده و تزریق آن از صبح امروز آغاز شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امروز صبح اولین دوز از این واکسن به محمود حسین پور معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تزریق شد.

وی ادامه داد: پس از این تزریق 340 دوز دیگر واکسن نیز به افراد گروه هدف تزریق شد و روند واکسیناسیون ادامه خواهد یافت.

نوروزیان تاکید  کرد: تاکنون در استان هرمزگان مجموعا با واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا 9599 دوز واکسن علیه بیماری کرونا در گروه‌های هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تزریق شده است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها