برای دومین روز متوالی:

کیفیت هوای بندرعباس همچنان ناسالم



بنابر گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور، برای دومین روز متوالی کیفیت هوای بندرعباس در وضعیت قرمز یعنی ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد.

 

به گزارش صبح ساحل، طبق داده های سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز (یک اردیبهشت) کیفیت هوای بندرعباس در وضعیت قرمز قرار دارد.

بر اساس گزارش ایستگاه محیط زیست بندرعباس شاخص هوای این شهرستان برای دومین روز متوالی از مرز 153 گذشت و در وضعیت ناسالم قرار گرفت، این ایستگاه میزان آلاینده موجود در هوا را 2.5pm گزارش کرده است.

بطور کلی  شاخص هوای بندرعباس در ساعات جاری در رده بندی قرمز یعنی ناسالم برای همه گروه ها گزارش شده است، لذا توصیه می شود شهروندان به ویژه کودکان ،سالمندان ،بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار تا حدالامکان از فعالیت طولانی مدت در فضای باز خوداری کنند و در منزل بمانند.

شایان ذکر است؛ شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

 

منبع:موج

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها