پرداخت هزینه رجیستری تلفن‌همراه لغو شد



سامانه همتا اعلام کرد با اتمام زمان مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، پرداخت تعرفه شناسه رهگیری رجیستری گوشی (IMEI) برای واردات قانونی موبایل لغو می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، همتا، سامانه طرح ثبت تلفن همراه در مورد تعرفه رجیستری گوشی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

بر این اساس، با اتمام زمان مصوبه ۲۹۶ کمیسیون مقررات ارتباطات مبنی بر دریافت مبلغ ۳۰,۷۴۰ ریال برای تعرفه «خدمت ثبت شناسه رهگیری تجهیزاتِ با قابلیت نصب سیم‌کارت»، از ابتدای اردیبهشت‌ماه، تمامی دستگاه‌هایی که از مبادی قانونی به‌صورت مسافری و تجاری وارد کشور می‌شوند مشمول پرداخت تعرفه فوق نخواهند بود.

در این مصوبه که آبان سال ۹۸ تصویب شده بود، آمده است که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با هدف مدیریت یکپارچه شناسه رهگیری و جلوگیری از قاچاق تجهیزات با قابلیت نصب سیم‌کارت (IMEI)، اقدام به ثبت شناسه رهگیری کالا در زیرسامانه همتا و در بستر سامانه جامع تجارت می‌کند.

همتا پیش از این گفته بود مبلغ اخذشده با عنوان هزینه رجیستری، برای ارسال پیامک اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان دستگاه‌های تلفن همراه هزینه می‌شود. اکنون و با تخصیص بودجه‌ای به همین منظور در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ظاهرا این مبلغ تأمین خواهد شد و نیاز به دریافت هزینه از مشترکان تلفن همراه نخواهد بود.

  

منبع:تجارت نیوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها