با حضور معاون استاندار هرمزگان؛

تجلیل از کارگران، گروه کار و واحدهای نمونه هرمزگان



در آئین برگزاری سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه کار و واحد نمونه هرمزگان که با حضور «رئوفی»، معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری و «هادی ابراهیمی»، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، کارگران، گروه کار و واحد نمونه هرمزگان معرفی و تقدیر شدند.
به گزارش صبح ساحل، «رئوفی»، معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: راز آفرینش و رشد انسان در گرو کار و تلاش است و جامعه ای که افراد آن مشغول به کار باشند، کمتر دچار آسیب های اجتماعی می شوند.
رئوفی با اشاره به اینکه هرمزگان در مسیر رشد و توسعه در بخش های مختلف اقتصادی است، افزود: بر این اساس هر ساله بر جمعیت کارگری استان افزوده می شود که باید جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی ، برنامه ریزی کرد.
وی افزود: كارگران با حضور پر  رنگ خود در تمامي صحنه هاي انقلاب اسلامي به اثبات رسانده اند كه در جهت پيشرفت و بالندگي ميهن اسلامي با جهاد و پايمردي در دو جبهه توليد و حفظ آرمان هاي نظام از هيچ تلاشي فروگذار نخواهند كرد و با توجه به نامگذاری امسال، به نام توليد ،پشتيباني ها ،مانع زدايي ها، نقش كارگران در تحقق اين شعار بسيار مهم و تاثير گذار است.  وی در پایان بر واگذاری کارهای پیمانکاری به افراد دارای شرایط تاکید کرد. 
«هادی ابراهیمی»، مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: هر ساله بمنظور ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش، در سه مرحله مقدماتی در سطح کارگاهی و کارخانه، نیمه نهایی در سطح استانی و مرحله نهایی در سطح ملی، تجلیل از کارگران و گروه کار و واحد نمونه صورت می پذیرد و برگزیدگان طی مراسمی تحت عنوان جشنواره امتنان در استانها و در سطح کشور، تجلیل می شوند.
ابراهیمی افزود: شناسایی و بررسی علمی و کاربردی، ساماندهی و کارآمد سازی استعداد ها و خلاقیت ها و نو آوری های چهره های برتر جامعه کار و تولید در راستای کاهش موانع و گشودن گره های تولید و ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان شاغلین بخش کار و تولید و همچنین ارج نهادن به تلاش و مساعی کارگران نمونه، تولید کنندگان، کارآفرینان و فرصت آفرینان اشتغال در بخش های مختلف اقتصادی و ارتقاء منزلت و جایگاه کار و تولید از اهداف کلی این جشنواره است. ارائه شیوه های نوین در کار ، ابتکار و نوآوری در زمینه افزایش بهره وری راندمان تو لید یا کاهش ضایعات، اسلامی و اصول اخلاقی، رعایت موارد ایمنی و تلاش در جهت ارتقاء مهارت های شغلی از جمله شاخص های انتخاب کارگران و گروه کار نمونه است.
قابل ذکر است که تعداد 945 نفر در قالب كارگر و گروه كار و واحد نمونه در سامانه ثبت نام نموده اند که پس از داوری، كارگران و گروههاي كار و واحد نمونه استانی انتخاب  و معرفی شدند.

 اسامی کارگران، گروه کار و واحد نمونه:

کارگر نمونه بخش صنعت: "محمد باقر گلابی" از شرکت فولاد هرمزگان با طرح بازیابی ممبران های اسمز معکوس،  استحصال منیزیم هیدروکساید از رسوبات ممبران(بازيابي فيلتر هاي غشايي آب شيرينكن شركت فولاد هرمزگان)
کارگر نمونه بخش کشاورزی: "هاشم ماندگاری" از  مزرعه پژوهشی پیارم با طرح ارتقا كيفيت محصول پيارم 
گروه کار نمونه: "مسعود دهقانی نظام آبادی"، "امید مریدی رضایی"، "سعید سالاری" و "جواد خودستان" از شرکت "تولید روی" با ساخت مخزن پالپر با تجهيزات ثابت و متحرك(همزدگي خاك مورد نياز صنعت در تمام سطوح)
واحد نمونه : شرکت آلومینیوم المهدی با مدیرعاملی " حمید مهتدی"، با افزايش و ثبات در اشتغال و توليد طي سالهاي اخير، افزايش صادرات ، ارتقاي تسهيلات رفاهي كارگران ، توجه ويژه به امر آموزش، توجه به مبحث تحقيق و توسعه و دارا بودن واحد R&D  ، اجراي دستورالعمل هاي حفاظت فني و بهداشت كار  و  ايفاي نقش مسئوليت پذيري اجتماعي، بعنوان نمونه معرفی و تقدیر شدند.
در این مراسم همچنین از خانه هاي بهداشت كارگري برتر و برگزيدگان كارفرمايان سلامت محور تقدیر شد.
برگزيدگان خانه هاي بهداشت كارگري برتر :
- شركت توليد روي بندرعباس 
- شركت بنا گستر كرانه هرمز 
 

 برگزيدگان كارفرمايان سلامت محور:

- شركت هرمز پودر 
- شركت فولاد هرمزگان 
- پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس 
- شركت پالايش نفت بندرعباس ( واحد نمونه در دو شاخص سلامت محور  و ارتقائ بهبود وضعيت شغلي كاركنان)
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها