عربستان از نظر هزینه‌های نظامی در میان 10 کشور نخست جهان قرار دارد



یک مرکز بین‌المللی در گزارشی نوشت که عربستان سعودی در میان کشورهای عربی رتبه اول و در جهان رتبه ششم را در هزینه‌کردهای نظامی دارد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته فارس، انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (سیپری) در گزارشی اعلام کرد که دولت عربستان سعودی در حوزه هزینه‌کردهای نظامی رتبه اول جهان عرب و رتبه ششم جهان را دارد.

در این گزارش آمده است که عربستان سعودی در سال ۲۰۲۰  تنها کشور عربی بود که در میان ۱۰ کشور برتر در حوزه هزینه‌کردهای نظامی قرار گرفته و پس از آمریکا، چین، هند، روسیه و انگلیس در رتبه ششم جای داشت.

پس از عربستان سعودی نیز کشورهای آلمان، فرانسه، ژاپن و کره جنوبی قرار گرفته‌اند. با این حال دولت سعودی به دلیل مشکلات مالی و شیوع ویروس کرونا در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با کاهش ده درصدی هزینه نظامی مواجه بوده به طوریکه دولت ریاض در سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۷.۷ میلیارد دلار هزینه کرده بود.

اما در منظر کلی طبق یافته‌ تحقیقاتی این سازمان سوئدی، به رغم تاثیرات مخرب همه‌گیری ویروس کرونا، هزینه‌ها و مخارج نظامی در جهان در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) به نسبت سال قبل از آن ۲.۶ درصد افزایش یافته و به رقم ۱.۹۸ تریلیون دلار رسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها