رد صلاحیت‌ ۶ عضو فعلی شورای شهر بندرعباس


نویسنده: صبح ساحل

شنیده‌ها حاکی از این است که هیات نظارت بر انتخابات شورا در استان هرمزگان صلاحیت 6 عضو فعلی شورای شهر را رد کرده‌ است. گفته می شود این ۶ عضو اعتراض خود را به هیات عالی نظارت اعلام کردند.
به گزارش صبح ساحل، پایان وقت ۲۱ فروردین ماه آخرین روز رسیدگی هیات‌های اجرائی در شهرستان‌ها به شرایط ثبت‌نام کنندگان در انتخابات شوراها بود که بر اساس خبرهای رسیده تنها 2 تن از اعضای فعلی شورای شهر بندرعباس (فاطمه جراره و احمد عامری) تایید شده و 6 عضو صلاحیتشان احراز نشده‌ است. البته باتوجه به نارضایتی مردم از عملکرد شورای شهر پنجم و برخی حاشیه‌ها در دوران فعالیت آن‌ها این اتفاق قابل پیش‌بینی بود. باید دید وضعیت احراز صلاحیت باقی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر بندرعباس چگونه خواهد بود.
روند بررسی صلاحیت دواطلبان شوراها بدین گونه است که هیات نظارت شهرستان‌ها ۱۴ روز فرصت دارد تا به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها رسیدگی کند. این هیات‌ها پس از ۱۴ روز نظر خود را به فرمانداری اعلام می‌کنند و فرمانداری نیز نتایج را به کاندیداها اعلام می‌کند. 
پس از آن کاندیداهای ردصلاحیت شده ۴ روز فرصت دارند، اعتراض خود را اعلام کنند. اعتراض‌ها به هیات عالی استان (اعضای هیات سه نمایندهٔ مجلس منصور آرامی، احمد جباری و حسین رئیسی) می‌رود و هیات عالی ده روز فرصت رسیدگی دارد و سپس نظرات خود را به فرماندار اعلام می‌کند و فرماندار نیز نظرات را به کاندیداها منعکس می‌کند. 
کاندیداها پس از طی این مراحل نیز ۴ روز فرصت اعترض خواهند داشت، کاندیداها در صورتی که دوباره نسبت به نتایج اعتراض داشته باشند، به فرمانداری اعلام می‌کنند، فرمانداری اعتراض را اخذ می‌کند و در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به عنوان عالی‌ترین جایگاه هیات نظارت در کشور به صلاحیت افراد رسیدگی خواهد شد. هیات مرکزی نیز ده روز فرصت دارد، رسیدگی نهایی را انجام و نظر خود را به وزارت کشور و فرمانداری‌ها اعلام کند که نظر قطعی هیات نظارت است و فرایند نظارت تمام و به کاندیداها اعلام می‌شود. 
گفتنی است، عدم ثبت‌نام «کیانوش جهانبخش» از چهره‌های مطرح ادوار شورا و انصراف «فیصل دانش» و «رضا حیدری‌زاده» پس از ثبت‌نام نیز از حواشی این دوره بود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها