مدیر درمان تامین اجتماعی استان در گفت وگو با صبح ساحل:

مراکزدرمانی تامین اجتماعی در هرمزگان افزایش می‌یابد



مدیردرمان تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: تامین اجتماعی تنها نهادی است که هم تامین خدمت می کند و هم خرید خدمت را انجام می دهد.
 
به گزارش صبح ساحل، دکتر مریم امیری با گرامیداشت هفته کار وکارگر به خدمات این سازمان در حمایت از قشر کارگر بعنوان شرکای اصلی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهارداشت : تلاش ما در مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی ارایه بهترین خدمات  به مراجعه‌کنندگان به ویژه قشر زحمتکش کارگران  است.
امیری به اهم اقدامات انجام شده توسط مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان در سال گذشته اشاره و عنوان‌کرد: اجرای طرح نسخه الکترونیک و ایجاد پرونده سلامت الکترونیک بیمه شدگان، برنامه های اولویت دار-نظام سطح بندی خدمات و تامین تجهیزات پزشکی، تعمیرات اساسی و بهسازی فضای فیزیکی مراکز درمانی ملکی سازمان و برنامه های عملیاتی با صرف اعتباری بالغ بر 4 هزار و 790میلیارد ریال از مهمترین برنامه‌های اجرا شده این مدیریت  در سال 1399 بوده است.
به گفته ی وی در سال گذشته تعدادتخت های بخش ICUبیمارستان خلیج فارس  از 6تخت به 8 تخت و تعداد تخت های بخش دیالیز نیزاز 4تخت به 6تخت و همچنین تعداد تخت های بخش NICUاز 13 تخت به 14 تخت افزایش یافت.
وی اضافه کرد:در سال1399 برنامه های عملیاتی این مدیریت در بخش های مختلف انجام شد که می توان به ارتقا هتلینگ و افزایش ظرفیت بخش های بستری بیمارستان خلیج فارس اشاره کرد.
مدیردرمان تامین اجتماعی هرمزگان بااشاره به اینکه دراستان درمانگاه‌های ملکی در همه شهرستان‌ها وجود ندارد خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر مصوبه احداث 5 درمانگاه در شهرستان های حاجی آباد، پارسیان، بستک، بندرخمیر و جزیره کیش را اخذ کرده‌ایم تا بتوانیم این کمبود را جبران نماییم.
امیری تعداد مراکز درمانی ملکی مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان را 9مرکز شامل بیمارستان خلیج فارس در مرکز استان ، یک پلی کلینیک و دو درمانگاه در بندرعباس و 5درمانگاه در شهرستان های قشم ، میناب ، رودان، بندرلنگه و جاسک اعلام کرد.وی به تعداد مراجعه انجام شده به مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی این سازمان در استان اشاره کرد و اظهارداشت: در سال گذشته یک میلیون و 57هزار و 251مراجعه به مراکز انجام شد که از این تعداد، 467هزار و 213مراجعه به مراکز کلینیکی و 590هزار و 38مراجعه نیز به مراکز پاراکلینیکی انجام شده‌است.
امیری به ارائه خدمات درمانی در تنها بیمارستان ملکی سازمان در استان اشاره کرد و ادامه ‌داد: بیمارستان خلیج‌فارس با 240 تخت فعال خدمت درمانی به جامعه کارگری، بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی و سایر اقشار مردم ارایه می دهد.
وی تصریح کرد :در مراکز ملکی وبیمارستان خلیج فارس به بیمه شدگان به ویژه کارگران تلاشگر خدمات درمانی رایگان ارائه می شود.
وی خاطرنشان کرد :در سال گذشته 17هزار و 150بستری دراین بیمارستان انجام شده‌است. همچنین در سال گذشته پنج هزار و 273زایمان در این بیمارستان ثبت شده است که از این تعداد2881 مورد طبیعی و 2392مورد نیز به صورت سزارین بوده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان به آمار بستری مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان خلیج فارس اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا6اردیبهشت 1400، چهار هزار و 484نفر مشکوک و مبتلای قطعی در بیمارستان خلیج‌فارس خدمات دریافت کرده‌اند که از این تعداد هزار و 344نفر بستری و سه هزار و 140نفر نیز به صورت سرپایی این خدمات را دریافت کرده‌اند.همچنین در این مدت 245نفر از مدافعان سلامت مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان در ستاد و مراکز درمانی تابعه به بیماری کووید19مبتلا شدند.
امیری در ادامه به آماراعمال جراحی در بیمارستان خلیج فارس در سال1399اشاره کردو اظهارداشت:8922عمل جراحی انجام شده که شامل 3672عمل کوچک،4102عمل متوسط و 1148عمل بزرگ بوده است.وی تعداد پزشکان طرف قرارداد این مدیریت در سال گذشته را 202پزشک اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها