کرونا می‌تازد تا جلوی وعده‌های انتخاباتی را بگیرد

دفاتر تسهیلگری با آگاهی‌بخشی به دنبال آینده‌نگری و آبادانی شهر



با شیوع بیماری منحنوس و شوم کرونا از اواخر سال ۱۳۹۸ به کشور و در گیری مردم  با تعطیلی بنگاه‌های خرد اقتصادی در شهرها و محلات مشکلات مردم چه از نظر اقتصادی و چه از نظر اجتماعی و فرهنگی بیشتر شده است تا حدی که توان از جامعه محلی گرفته است.
به نوشته روزنامه صبح ساحل، دفتر تسهیلگری و توسعه محلی کمربندی تمام تلاش و انرژی خود را از روز اول افتتاح دفتر و از شروع همه‌گیری کرونا به کار گرفته تا بتواند با آگاهی‌بخشی به جامعه محلی بخصوص قشر جوان و خانواده‌های آن‌ها تغییری در ذهنیت افراد ایجاد کند که در انتظار کمک از خارج محله نباشند و با تکیه به توانایی‌های شخصی خود راهی برای حل مشکلات پیدا کرده و خود مشکل خود را حل کنند.
این آموزش‌ها در ۳ سال فعالیت این دفتر به گونه‌های مختلفی و با همکاری جامعه فعال محلی که با تشکیل تیم‌ها و گروه‌های مختلف شکل گرفته است انجام شده تا بتوان جامعه غیر فعال اجتماعی محله را به سویی سوق داد که جزو فعالین اجتماعی و سرمایه‌های جدید محله و شهر شوند که با یاری خداوند، آموزش‌های تسهیلگری و کمک فعالین اجتماعی محلی این امر به تحقق پیوست و درحال حاضر مردم محلات، دفاتر تسهیلگری را یکی از بازوهای محله برای حل مشکلات  میدانند.
هدف از این آگاهی بخشی به مردم محله، ایجاد انگیزه درجوانان است برای این که خود، تکیه‌ گاهی باشند برای محله و مشکلات را با هم‌فکری حل کنند.
اگر جامعه محلی ما آینده‌نگری داشته باشد می‌تواند با اخذ تصمیمات درست در اجتماع شهری باعث پیشرفت خود، محله و حتی شهر شود. این آینده‌نگری باعث سربلندی و سرافرازی کشور و شهر می‌شود و در آینده‌ای نه چندان دور همین جوانان سکان هدایت شهر و کشور را به دست خود خواهند گرفت. پس اگر جامعه ما از آگاهی‌بخشی و آینده‌نگری به دور باشد باعث عقب‌ماندگی در اداره شهر و کشور شده و این‌موضوع سدی خواهد بود برای آبادانی و پیشرفت کشور و شهر بندرعباس.
دفاتر تسهیلگری با آگاهی‌بخشی و آینده نگری به دنبال آبادانی کشور و شهر هستند تا بتوانند جامعه را از مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی دور نگه دارند و درنتیجه جامعه‌ای پویاتر داشته باشیم.
 با نزدیک شدن به انتحابات شورای اسلامی شهر وعده‌های انتخاباتی که بسیاری از آن‌ها عملی نخواهد شد در محلات حاشیه‌نشین داده می‌شود ولی با آگاهی‌بخشی که دفاتر تسهیلگری و جامعه فعال محلی به مردم محله داده‌اند، آن‌ها را برای انتخاب فردی صالح و عملگرا که می‌تواند آینده‌ای بهتر همراه با آبادانی به مرد شهر و محلات حاشیه‌نشین بدهد انتخاب کنند. این موضوع عملکرد نامزد‌های انتخاباتی را سخت می‌کند و دیگر وعده دادن، آن‌ها را به کرسی‌های شهری نخواهد رساند. بلکه انتخاب مردم به داشتن یک رزومه عالی و عملکرد آن‌ها خواهد بود.
جامعه محلی به دنبال افراد جوان و خوش‌فکر هستند که بتوانند تغیرات اساسی در بدنه شهری بدهند تا آبادانی و به همراه آن رونق اقتصادی بیاورند.
      دفاتر تسهیلگری با آگاهی‌بخشی به دنبال آینده‌نگری  و آبادانی شهر

نویسنده:محمد امین آذریار، مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله کمربندی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها