تکمیل سه‌هزار واحد مسکونی ویژه محرومان هرمزگان تا شهریورماه



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: احداث سه هزار واحد مسکن ویژه محرومان این استان که براساس تفاهمنامه بین استاندار،‌ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رییس بنیاد مسکن کشور آغاز شده تا شهریور امسال تکمیل می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهرداد حسن‌زاده گفت: از مجموع این واحدها ۲هزار و ۷۵۰ واحد به بانک معرفی شده که قرداد یک هزار و ۶۰۰ از این تعداد منعقد و عملیات اجرایی یک هراز و ۲۵۰ واحد هم آغاز شده که پیشرفت متفاوتی از پی‌ریزی تا تکمیل سقف دارند.

وی ادامه داد: برای هر فرد ۵۰۰ میلیون ریال وام با بهره پایین چهاردرصد، ۳۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می‌شود و پروانه ساختمانی آن‌ها هم برای آنان رایگان شده و حتی چنانچه زمینی برای احداث خانه ندارند به آن‌ها زمین داده شد.

وی اضافه کرد: این واحدها ۵۵ تا ۶۰ متری بوده و با توجه به اصل کیفیت و ایمنی ساختمان از مصالح ساختمانی با کیفیت استفاده شده و نظارت جدی بر روند احداث اعمال شده است و این منازل تا حدود ۶ و نیم ریشتر در برابر زمین لرزه مقاومت خواهند داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ابراز داشت: اولویت در این تفاهمنامه با خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی بود که یک هزار و ۷۰۰ واحد به آنها داده شده و یک هزار و  یک هزار و ۳۰۰ واحد هم به کسانی که زیر پوشش این نهادها نبوده اند داده شد.

حسن‌زاده اشاره کرد: تغییر قیمت مصالح ساختمانی از جمله مواردی بوده که موجب شده زمانبندی‌ها و هزینه‌ها طبق پیش بینی‌ها پیش نرود و اگر این نوسان‌ها نبود این واحدها تا قبل از شهریور آماده تحویل می‌شد.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها