بوی متعفن نفت و گاز از سوی معدن منطقه روستای رضوان تکذیب شد

منشا بو همچنان نامشخص


نویسنده: سامیه طهورنیان

روستای رضوان، سرزه و شهر فین به مدت دو هفته است که درگیر بوی نامطبوع شبیه گاز و نفت است. نشت این بو چندین کیلومترمربع را درگیر خود کرده که تاکنون منشا بو ناشناس مانده است. همچنین برخی از اهالی روستای «سیاهو» که فاصله بسیار زیادی تا روستای رضوان دارند این بو شبیه به گاز را احساس کرده اند. برخی معتقدند که منشا بو، فعالیت های معدن نزدیک روستای «رضوان» است. در این خصوص سرپرست مهندسان معدن، «یاسا» این شایع را که فعالیت های معدن موجب ایجاد و تشدید این بو شده، بی اساس خواند و گفت:« کارخانه کنسانتره آهن رضوان هنوز در مرحله نصب تجهیزات است و معدن هنوز راه اندازی نشده است که بخواهد نشتی بو داشته باشد». او همچنین اضافه کرد:« تمام تجهیزات معدن ما با برق وآب کار می کند و تاکنون هیچگونه ضایعات شیمیایی نداشته است».

سرپرست مهندسان کارخانه کنسانتره آهن رضوان با اشاره به اینکه تمام فعالیت ها آنان تحت نظر کارشناسان محیط زیست است، افزود:« اگر شک و شبه ای در فعالیت های معدن ما هست، فعالان محیط زیست می توانند بازرس های بهداشتی به منطقه و معدن ارسال کنند».
برخی گمانه زنی های مردم محلی از تخلیه ضایعات نفتی کامیون های صنایع است و برخی دیگر معتقدند که پیاز های تخلیه و رها شده در منطقه از خود بوی بدی متصاعد می کنند.

گفتنی است که فصل برداشت پیاز در روستای رضوان و سرزه پیش از سال بوده و حجم پیاز های فروش نرفته و رها شده نیز بسیار است. اما مردم محلی معتقدند که این بو شبیه به ضایعات شیمیایی و گازوییلی است. این بو با بارش باران های اخیر تشدید شده و باعث اعتراض ساکنین منطقه شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها