تزریق واکسن کرونای ایران - کوبا به داوطلبان بندرعباسی از فردا آغاز می‌شود



تزریق مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایران - کوبا به داوطلبان، فردا در بندرعباس آغاز می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این مرحله از تزریق ساعت ۹ صبح فردا آغاز، و بصورت زنده از صداوسیمای مرکز خلیج فارس پخش می‌شود.

دکتر نوروزیان افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایران - کوبا شرکت کرده اند.

وی گفت: مراحل نخست و دوم کارآزمایی بالینی این واکسن با موفقیت در کشور کوبا آزمایش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: این واکسن بر پایه دانش ساخت واکسن کزاز طراحی و ساخته شده، و از نظر ایجاد لختگی و عوارض جانبی بسیار ایمن و دارای عوارض کمتری است.

دکتر نوروزیان گفت: داوطلبان قبل از تزریق واکسن نیازی به انجام آزمایش PCR ندارند و نباید در هنگام تزریق علایم بیماری داشته باشند.

وی داشتن سلامت عمومی و یا بیماری زمینه‌ای کنترل شده را از شرایط داوطلبان تزریق این واکسن عنوان کرد و افزود: افراد ۱۸ تا ۸۰ سال ساکن بندرعباس می‌توانند با تماس با شماره ۳۱۱۸ دانشگاه علوم پزشکی و یا مراجعه به سایت اینترنتی pasteurcovac.ir نام نویسی کنند.

 

به گفته فاطمه نوروزیان: تاکنون ۱۵۰۰نفر از شهروندان بندرعباس در مرحلهٔ سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران - کوبا نام‌نویسی کرده‌اند که پس از پایان نام‌نویسی، واکسیناسیون آغاز می‌شود.

وی افزود: «واکسن کرونای نوترکیب» که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده، اکنون پس از گذراندن موفق مراحل ۱ و ۲، وارد مرحلهٔ سوم کارآزمایی بالینی شده است تا پس از تایید نهایی، در انستیتو پاستور ایران تولید شده و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان داشت: این مرحله از کارآزمایی بر روی ۲۴هزار نفر از داوطبان در ۷شهر کشور ازجمله بندرعباس انجام خواهد شد.

 

منبع:صداوسیما

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها