نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

سکه به پایین‌ترین قیمت خود در ۶ ماه اخیر رسید



نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در پی ریزش نرخ ارز، امروز سکه به پایین‌ترین قیمت خود در ۶ ماه اخیر رسید.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از تجارت نیوز، «محمد کشتی‌آرای»، درباره آخرین وضعیت بازار امروز (پانزدهم اردیبهشت ماه) طلا و سکه گفت: به دنبال کاهش نرخ ارز، شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده‌ایم.

وی ادامه داد: تا به این لحظه نرخ دلار در بازار به ۲۱ هزار و ۲۵۰ تومان رسیده است به همین دلیل هم قیمت انواع سکه و طلا ریزشی است و طلا بیشترین ریزش را نسبت به سکه دارد.

نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در حال حاضر قیمت سکه به پایین ترین حد خود در ۶ ماه اخیر رسیده و تقاضایی در بازار وجود ندارد و همه فروشنده شده‌اند.

کشتی‌آرای با اشاره به آخرین قیمت‌ها در بازار گفت: در حال حاضر تا به این لحظه قیمت انس ۱ هزار و ۷۷۶ دلار است و هر قطعه سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۹ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

کاهش قیمت دلار هم به معنای کاهش قیمت طلا در ایران است. قیمت طلا ظرف روزهای گذشته از بالای یک میلیون تومان پایین آمد و اکنون در یک قدمی رسیدن به کانال قیمتی ۸۰۰ هزار تومان است. این کاهش قیمت اگرچه برخی را خوشحال کرده اما برخی دیگر نگرانند که قیمت طلا هم مانند بورس بریزد و آنها ضرر کنند. چراکه برخی می‌گویند هر گرم طلا را بالای یک میلیون تومان در هر گرم خریده‌اند. برخی دیگر اما می‌گویند کاهش و افزایش قیمت طلا برای آنها اهمیتی ندارد چراکه آنها برای تامین مایحتاج روزانه خود هم مانده‌اند چه برسد به خرید طلا. آنها معتقدند کاهش قیمت طلا به نفع کسانی است که پول دارند و می‌خواهند در بازار سرمایه‌گذاری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها