دلار به ۱۸ هزار تومان می‌رسد؟



کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند: اگر سد دلار 20هزار تومانی شکسته شود، امکان دارد دلار به 17 یا 18 هزارتومان نیز برسد.

تجارت نیوز نوشت: «مهشید داداش‌زاده»، کارشناس بازارهای مالی، پیش بینی کرد که اگر سد ۲۰ هزار تومانی برای دلار بار دیگر شکسته شود، ممکن است قیمت این ارز تا ۱۷، ۱۸ هزار تومان( او ۱۸ هزار تومان را محتمل‌تر دانست) پایین بیاد.

تاثیر اخبار مذاکرات وین در هفته گذشته موجب شد نرخ ارز در عصر روز پنج‌شنبه به پایین ترین سطح ۱۰ ماه اخیر خود، یعنی کانال ۲۰ هزار تومانی، هم برسد. البته این نرخ چند ساعتی بیشتر دوام نیاورد و اسکناس آمریکایی دوباره به کانال ۲۱ هزار تومانی صعود کرد.

با این حال خوش‌بینی و بهبود انتظارات تورمی در پی اخبار مذاکرات موجب شده حرف از دلار کمتر از ۲۰ هزار تومانی را هم در محافل کارشناسی بشنویم.

این کارشناس بازارهای مالی،  با اشاره به این که بازار به اخبار مثبت واکنش بیشتری نسبت به اخبار منفی نشان می‌دهد، پیش‌بینی کرد که اگر سد ۲۰ هزار تومانی دلار بار دیگر شکسته شود، ممکن است قیمت آن به ۱۷تا ۱۸ هزار تومان هم برسد.

این در حالی است که حسن روحانی، رییس جمهوری گفته بود که اگر منابع بلوکه ایران آزاد شود بهای دلار به ۱۵ هزار تومان می‌رسد. داداش‌زاده درباره احتمال کاهش قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان هم گفت: این که ما در نظر بگیریم منابعمان آزاد شود و دلار به ۱۴، ۱۵ تومان برسد آرمانگرایانه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها