تسهیلات ارزان، برای بازسازی محله دوهزار بندرعباس



استاندار هرمزگان در جلسه بازآفرینی شهری و شورای مسکن استان گفت: مردم محله دو هزار بندرعباس، در طرح بازسازی جدید می‌توانند از تهسیلات ارزان قیمت و معافیت پروانه ساخت بهره‌مند شوند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از صداوسیما، «فریدون همتی»، استاندار استان در جلسه بازآفرینی شهری و شورای مسکن هرمزگان گفت: ۳ هزار ۵۰۰ هکتار از این مکان برای ساخت یک شهر جدید مفید است که ۵۰ درصد کار‌های آن انجام شده است. وی با اشاره به ساخت بافت جدید شهری در این منطقه گفت: این شهر جدید تا ۴۰ سال آینده پاسخگوی ساخت مسکن بندرعباس است.

همتی افزود: همچنین در این نشست مشکلات محله دو هزار بندرعباس بررسی و مصوب شد در طرح مطالعاتی این منطقه بازنگری شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه ظرفیت این محله ۴۰ هزار نفر است، گفت: مردم این محله در طرح بازسازی جدید می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت و معافیت پروانه ساخت بهره‌مند شوند.
وی افزود: اعتبار ساخت دو مدرسه محله دو هزار از محل اعتبارات منابع بازآفرینی بافت فرسوده تامین شده است که به زودی پیمانکران شروع به ساخت این مدارس می‌کنند. فریدون همتی گفت: ساخت درمانگاه، خانه عالم و تعیین تکلیف برخی املاک در این محله نیز در دستور کار قرار گرفت.

استاندار افزود: پارسال اعتبار نوسازی بافت فرسوده بندرعباس ۱۵ میلیارد تومان بود که امسال به ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
وی گفت: همچنین مصوب شد طرح جدید مطالعاتی شهر هرمز متناسب با بافت فرسوده و نگاه به آینده از سوی مسکن و شهرسازی پیگیری شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها