اجرای ۱۰ طرح بزرگ اقتصادی در جزیره قشم



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از بهره برداری ۱۰ طرح بزرگ اقتصادی با اعتبار ارزی ۲۱ میلیون دلار و اعتبار چهار هزار و ۱۰ میلیارد ریال در روز پنجشنبه و در چهارمین دور از افتتاحیه‌های ریاست جمهوری در قشم خبر داد.

  

به گزارش صبح ساحل، علی درویش پور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در راستای پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر تولید برای کشور افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح‌های دولت در حوزه‌های شیلاتی، تولیدی، تجاری و گردشگری ۵۹۱ فرصت شغلی برای بومیان قشم ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سه طرح آبزی‌پروری در زمینه پرورش ماهی در دریا با ظرفیت تولید هشت هزار و ۵۰۰ تُن ماهی در سال و سه مزرعه پرورش میگو با ظرفیت تولید سه هزار و ۶۸۰ تُن میگو در سال آماده بهره‌برداری است.

وی اظهار کرد: این ۶ طرح‌ با مجموع سرمایه‌ ۲۱ میلیون دلار و یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال ایجاد و برای ۳۵۱ نیروی بومی اشتغال‌زایی می‌کند.

درویش‌پور افزود: ۲ شرکت تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی با مجموع سرمایه‌گذاری ۶۳۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۴۵ تَن، وارد چرخه اقتصاد صادرات محور منطقه آزاد قشم  می‌شود.

وی ادامه داد: فروشگاه یک شرکت برندینگ نیز به منظور انتقال دانش و تکنولوژی برندهای جهانی و مشارکت جامعه تجاری قشم، با سرمایه‌ای به ارزش یکصد میلیارد ریال و فرصت اشتغال ۱۲۰ نیروی بومی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: افتتاح مرحله اول طرح اقامتی هتل سارینا با سرمایه یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای ۷۵ تَن از سایر طرح‌های افتتاحی است که ۳۲۰ تخت به ظرفیت اقامتی جزیره می‌افزاید.

منطقه آزاد قشم پیش ‌از این در سه مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۵۳ طرح به اعتبار ریالی ۶۰ هزار و ۶۶۰ میلیارد، مقدار سرمایه ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و همچنین ۲۶۰ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها