تشدید روند فوتی‌ها و بستری‌های کرونایی هرمزگان تا دو هفته آینده



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش روند مراجعه بیماران سرپایی، قرنطینه و موارد مثبت در استان در هفته گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس افزایش فوتی‌ها و بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه تا دو هفته آینده حتمی است.

   

به گزارش صبح ساحل، فاطمه نوروزیان گفت: با توجه به شناسایی موارد مثبت کرونای جهش یافته آفریقایی و هندی، استان در خطر جدی شیوع این دو ویروس است.

وی اظهار کرد: در هفته ای که گذشت درصد فوتی‌ها و بستری‌ها در استان کمی کاهش یافت، اما مراجعه سرپایی، قرنطینه و موارد مثبت افزایش محسوسی دارد که بر این اساس افزایش فوتی‌ها و بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه تا دو هفته آینده حتمی است.

نوروزیان در خصوص واکسینه شدن جمعی از مردم استان خاطرنشان کرد: هنوز تا کسب ایمنی کامل فردی و جمعی زمان زیادی نیاز هست و به همین دلیل همچنان باید شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا به جدیت رعایت شود و همه هرمزگانی‌ها باید ماسک بزنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان جان خود را از دست دادند و جمع جان باختگان در استان به هزار و ۲۰۶ تن رسید.

وی با اشاره به اینکه دراین مدت با بستری شدن ۷۸ بیمار جدید، شمار بستری‌های هرمزگان به ۴۰۸ نفر رسید، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۴ بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز کووید به سر می‌برند که حال ۱۴ نفر از آن‌ها وخیم است.

 

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها