هرمزگان در خطر جدی شیوع دو نوع جهش یافته کرونا



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی موارد مثبت کرونای جهش یافته آفریقایی و هندی، هرمزگان خبر داد و گفت: استان در خطر جدی شیوع این دو ویروس است.

       

به گزارش صبح ساحل، وی با بیان اینکه در هفته ای که گذشت درصد فوتی‌ها و بستری‌ها در استان کمی کاهش یافت اما مراجعه سرپایی، قرنطینه و موارد مثبت هنوز روند افزایشی دارد که بر این اساس افزایش فوتی‌ها و بستری‌ها در هفته های آتی محتمل است، تصریح کرد: ۲۵ اردیبهشت، سه نفر دیگر بر اثر ابتلای به کرونا جان در هرمزگان جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۲۰۹ نفر رسید.

 به نقل از ایسنا، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه امروز نیز ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند، خاطرنشان کرد: اکنون در مجموع ۳۸۵ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند و از مجموع بستری ها، ۷۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۵ نفر از آن‌ها وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص مبتلایان به کرونای هندی و آفریقایی در هرمزگان با اشاره به اینکه گرچه تاکنون این گونه از ویروس‌ها در شرق و غرب استان مشاهده شده است ولی همه شهرهای استان در معرض آن هستند، اظهار کرد: با توجه به گرمتر شدن هوا و در نتیجه بسته شدن درب و پنجره ها، مردم از تهویه مناسب در منازل خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نرم افزار ماسک بر اساس داده ها و آمار هفتگی و یا دو هفته یکبار که از سوی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور دریافت می کند؛ رنگبندی ها را بر اساس شاخص های مورد نظر تغییر می دهد، اظهار کرد: طی دو هفته اخیر موارد فوت و بستری در استان رو به کاهش بوده است گر چه این کاهش موارد چشمگیر نبوده اما بر اساس روند کاهشی تغییر رنگ در بسیاری از شهرستان‌ها اتفاق افتاده است.

 نوروزیان ضمن ابراز نگرانی از احتمال افزایش موارد بستری و نهایتا فوتی در هفته های آتی، عنوان کرد: به دلیل عدم کاهش محسوس تشخیص موارد مثبت و موارد قرنطینه احتمال افزایش موارد بستری و فوت در هفته های آتی "محتمل" است.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان از شهروندان و مردم اقصی نقاط استان خواست علی رغم انجام طرح واکسیناسیون در استان و همچنین تغییر رنگ ها که بسیار شکننده هستند همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها