آزمون‌های حضوری پایه نهم در هرمزگان آغاز شد



آزمون‌های حضوری پایه نهم همزمان با سراسر کشور از امروز در هرمزگان آغاز شد. اولیا و دانش‎‌آموزان تلاش‌های زیادی برای لغو حضوری بودن امتحانات کردند اما بخشنامه از سوی وزارت آموزش‌وپرورش مبنی بر حضوری بودن امتحانات پایه نهم و دوازدهم صادر شد. تصمیمی که ممکن جان بسیاری از دانش‌آموزان و حتی خانواده‌هایشان را به خطر بیاندازد.

به گزارش صبح ساحل، «محمد قویدل»، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود. قویدل افزود: شمار دانش آموزان پایه نهم در استان ۲۹ هزار و ۷۶ نفر است که در ۸۳۶ واحد آموزشی به صورت حضوری در آزمون شرکت می‌کنند.

وی گفت: به دلیل اهمیت معدل در هدایت تحصیلی، تعیین رشته و شرکت دانش آموزان پایه نهم در آزمون‌های ورودی مدارس نمونه دولتی و استعداد‌های درخشان، این آزمون به صورت حضوری برگزار می‌شود.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: از فردا هم آزمون حضوری دانش آموزان مقطع دوازدهم همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود. قویدل افزود: در آزمون‌های حضوری با توجه به آموزش مجازی دانش آموزان سوالات طراحی می‌شود و حذفیات درس‌های مختلف نیز قبلاً به دانش آموزان اعلام شده است که از این بخش‌ها آزمون گرفته نمی‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در مدارس همه شیوه‌های نامه‌های بهداشتی رعایت و محل آزمون کاملا ضدعفونی می‌شود.

قویدل افزود: فاصله دو متر بین صندلی‌ها نیز رعایت می‌شود و برای جابجایی هوا در و پنجره‌های محل آزمون باز است.
وی گفت: آزمون حضوری پایه نهم تا ۱۲ خرداد و آزمون حضوری پایه دوازدهم تا ۲۴ خرداد ادامه دارد.

آزمون مقاطع دیگر تحصیلی به صورت غیر حضوری است.

«عزیزالله کناری»، فرماندار شهرستان بندرعباس نیز در بازدید از پایگاه‌های برگزاری آزمون حضوری پایه نهم گفت: خانواده‌ها و دانش آموزان مطمئن باشند که همه عوامل اجرایی مربوطه در تلاشند تا این آزمون‌ها با رعایت همه نکات بهداشتی برگزار شود.

عزیزالله کناری افزود: در بازدید از مدارس نکات بهداشتی به نحومطلوب رعایت شده است.
وی گفت: از خانواده‌ها درخواست می‌شود هنگام آزمون فرزندانشان، جلوی مدرسه فاصله اجتماعی را رعایت و از تجمع خودداری کنند.

فرماندار شهرستان بندرعباس گفت: تاکید شده است تا پلیس راهور و نیروی انتظامی در زمان برگزاری آزمون، از ترافیک خودرو‌ها در جلوی مدارس جلوگیری کنند.

منبع: صداوسیما

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها