فوت 5 بیمار کووید19 در هرمزگان/ 11بیمار در وضعیت وخیم قرار دارند



امروز ۲۶ اردیبهشت، ۵ نفر دیگر بر اثر ابتلای به کرونا در هرمزگان جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۲۱۴ نفر رسید.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان گفت: جان باختگان دو خانم و سه آقای ۵۳ تا ۷۱ ساله از بندرعباس، بستک و قشم بودند.

دکتر فاطمه نوروزیان با بیان اینکه امروز نیز ۱۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند؛ افزود: اکنون در مجموع ۳۹۰ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند.

وی افزود: از مجموع بستری ها، ۶۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۱ نفر از آن‌ها وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم در استان هم اشاره و به دانش آموزان توصیه کرد به هیچ عنوان از ماسک سوپاپ دار (فیلتر دار) استفاده نکنند.

دکتر نوروزیان با بیان اینکه استفاده از ماسک پارچه ای به تنهایی از ابتلای به کرونا جلوگیری نمی کند؛ افزود: بهترین شیوه ماسک زدن، استفاده از ماسک سه لایه جراحی زیر ماسک پارچه‌ای است.

وی همچنین توصیه کرد چنانچه دانش آموزی دارای هرگونه علامتی باشد، علاوه بر مراجعه سریع به پزشک، موضوع را به مدیر مدرسه اطلاع دهد. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: چنانچه در منزل دانش آموز فردی با علامت مثبت کرونا یا مشکوک به این بیماری وجود دارد این موضوع باید به مدیر مدرسه اطلاع داده شود تا در سالن عمومی امتحانات از دانش آموز آزمون گرفته نشود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها