صادرات ۷۸۰هزار تن بنزین از بندرشهید رجایی در ۲ ماهه سال جاری



معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۷۸۰هزار تن بنزین در ۲ ماهه سال جاری از اسکله‌های بندر شهید رجایی صادر شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، منصور خرمشکوه اعلام کرد: این میزان بنزین با ۲۳ فروند شناور نفتکش و با اختصاص سه پست اسکله به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: در مجموع از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت فقط از اسکله شمار(۴) حدود ۲۰۰ هزار تن بنزین با ۶ فروند شناور و ۵۸۰ هزار تن دیگر از طریق اسکه ۱و۲ با استفاده از ۱۷ فروند شناور صادر شده است.

به گفته خرمشکوه، افزایش میزان صادرات فرآورده‌های نفتی و حجم بالای ترافیک در اسکله‌های یک و دو نفتی الحاق اسکله‌ای جدید را مورد توجه قرار داد، براین اساس اختصاص یک اسکله جدید که قابلیت کمترین اتصال برای انتقال فرآوردهای نفتی به پالایشگاهها را دارا باشد، به تصویب رسید.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: با برگزاری نشست‌های متعدد، در نهایت امر تغییر کاربری اسکله ۴ که در نزدیکی اسکله‌های نفتی وجود داشت و پیش‌تر در امر کانتینری فعال بود، مصوب شد.

وی اضافه کرد: با همکاری بخش خصوصی عملیات تغییر کاربری اسکله یاد شده شروع و بهره‌برداری از این اسکله باکاربرد جدید از نیمه دوم سال ۹۹آغاز شد.

خرمشکوه افزایش ظرفیت عملیاتی بندر در حوزه نفتی و هم‌چنین سرعت‌بخشی در حوزه تخلیه و بارگیری شناورها را از مزایای الحاق اسکله جدید شماره ۴ عنوان کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها