آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران



دود غلیظ بر اثر آتش‌سوزی در اطراف شهرک شهید بهشتی در شهر ری مشاهده می‌شود که گزارش‌های اولیه از آتش‌سوزی عظیم در پالایشگاه تهران حکایت دارد.

به گزارش صبح ساحل، منشاء دقیق آتش‌سوزی در حومه جنوبی تهران مشخص شد. گزارش‌های اولیه از آتش‌سوزی عظیم در پالایشگاه تهران حکایت دارد.

«محمد نظری»، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری تهران گفت: دقایقی قبل گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران واقع در شهرری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ واصل شد. هم‌اکنون عوامل امدادی، اورژانس، آتش‌نشانی و انتظامی در محل حاضر شده‌اند. به گفته این مقام انتظامی این حادثه تاکنون مصدوم نداشته است.

«منصور درجاتی»، مدیرکل مدیریت بحران تهران، نیز گفت: خوشبختانه تاکنون تلفات نداشته‌ایم. از مردمی که از سمت جنوبی تردد می‌کنند تقاضا داریم مسیر منتهی به پالایشگاه را تخلیه کنند‌. آتش هنوز مهار نشده است. بدلیل ضریب امنیتی بالای پالایشگاه نکته‌ خاصی نخواهیم داشت.

«محمدی»، معاون عملیات سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: در پی آتش‌سوزی پالایشگاه تهران تیم‌های ارزیاب هلال احمر برای پشتیبانی از حادثه و امدادرسانی اعزام شدند.

       

 

  

تکذیب احتمال خرابکاری

«خفائی»، رئیس روابط عمومی پالایشگاه تهران گفت: هرگونه احتمال خرابکاری در حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه تهران تکذیب می‌شود. حادثه به دلیل یک مشکل فرآیندی رخ داده و هم اکنون در حال مهار آتش‌سوزی هستیم. تا کنون هیچ گونه اطلاعی از میزان تلفات و خسارات احتمالی در دست نیست.

 آتش‌سوزی مصدومی نداشته است

همچنین ملکی، سخنگوی آتش نشانی نیز توضیح داد: آتش‌سوزی در محوطه پالایشگاه تهران به وقوع پیوست و نیرو ها با تجهیزات کامل اعزام شدند. آدر حال حاضر شش ایستگاه به همراه تانکرهای آب و کف شیمیایی در محل حادثه حضور دارند.

او افزود: عوامل شهرداری و مدیریت بحران در محل حاصر هستند و از چند طرف مشغول عمل کردن برای خنک کردن مخازن مجاور هستند.

ملکی بیان کرد: آفعلا مصدومی گزارش نشده و آتش‌نشانان مشغول حمله به کانون آتش‌سوزی هستند. گروه های دیگر آتش‌نشانی در راه هستند و اطلاعات دقیق‌تر به زودی اعلام می‌شود.

«حسین درخشان»، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز گفته است که حادثه آتش‌سوزی در جنوب تهران مربوط به آتش‌سوزی در خط لوله گاز و در نزدیکی پالایشگاه تهران است و تلاش برای اطفای حریق ادامه دارد. تیم‌های هلال‌احمر و اورژانس در حالت آماده باش هستند اما هنوز از سوی تیم‌های امدادی پالایشگاه درخواست کمک نشده و این تیم‌ها در حال اطفای حریق هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها