استاندار:

مردم هرمزگان در انتخابات شاهکار می‌کنند



طرح رسانه‌ای دعوت جشن انتخابات هرمزگان، به منظور ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور روسای ستادهای تبلیغاتی و نامزدهای شوراهایی اسلامی شهر هرمزگان برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود. این طرح به همت «خانه مطبوعات استان هرمزگان»، «انجمن صنفی روزنامه نگاران» و «صداوسیمای مرکز خلیج فارس» از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۸ خرداد ماه انجام می شود. استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان و مدیرعامل خانه مطبوعات استان با حضور در آیین آغاز به کار این طرح برای اولین بار از صندوق الکترونیکی رای در بندرعباس نیز رونمایی کردند.

   

اولویت اول رئیس جمهور آینده حل مشکلات معیشتی است

   

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این مراسم گفت: «مسئله‌ی انتخاب در نظام جمهوری اسلامی یکی از اصول مهم و مترقی در قانون اساسی است. صحه گذاشتن به آرا و افکار عمومی مردم و مشارکت دادن آنها در سرنوشت خودشان یکی از چیزهایی است که در نظام جمهوری اسلامی و قانون دیده شده است».

«محمد عبادی زاده» با بیان اینکه امام خمینی (ره) زمانی که سنگ بنای جمهوری اسلامی ایران را پایه گذاری کردند، اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد، اضافه کرد: «در مکتب حیات بخش اسلام همیشه آرا مردم به عنوان عامل اصلی مقبولیت جامعه و پذیرش حاکمان توسط مردم، مورد توجه قرار گرفته است. حتی در حاکمیت امیرالمومنین این را شاهد بودیم».

وی گفت: «شورای نگهبان از مجموعه افرادی که احراز صلاحیت می‌کند، افراد صالح را بر می‌گزیند. کار شورای نگهبان با مردم متفاوت است. شورای نگهبان انتخاب سالم می‌کند و مردم انتخاب اصلح می‌کنند. هفت نامزد ریاست جمهوری و این تعدادی که در شورای شهر تایید شدند، همه خوب هستند. مردم ما بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند. اگر در این مسئله به فرمایشات رهبر و امام مراجعه کنیم تکلیف ما را در انتخاب اصلح روشن کردند».

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه رئیس جمهور باید یک سری شاخصه‌ها داشته باشد، افزود: «ما می‌خواهیم کشورمان و سرنوشت جهان اسلام را به فردی واگذار کنیم؛ بنابراین وظیفه داریم فرد اصلح را انتخاب کنیم. از همین رو رئیس جمهور باید یک فرد شجاع باشد. چرا که نماینده‌ی مردم و ملت شجاع است. رئیس جمهور باید دوست و دشمن را خوب تشخیص دهد چرا که امروز جمهوری اسلامی دشمن فراوان دارد».

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور در ابتدا باید یک مدیر خوب باشد، اضافه کرد: «بیش از آنکه ما به متخصص در یک رشته خاص نیاز داشته باشیم، به مدیر نیاز داریم. الان در بسیاری از کشورهای دنیا مدرک تحصیلی رئیس جمهورشان شاید درحد لیسانس ادبیات باشد، اما مهم نحوه‌ی مدیریت آن فرد است. توانمندی و توانایی اداره کشور و جمع کردن کارشناسان باید در آن فرد باشد. به گفته رهبر انقلاب، کشور ما امروز در پیچ تاریخی قرار دارد و آن اقتصاد کشور است. امروز دغدغه اول مردم بحث اقتصاد کشور و معیشت مردم است. انتظار مردم از رئیس جمهور، حل مشکلات معیشتی و اقتصادی است.»

عبادی زاده گفت: «رئیس جمهور آینده باید باتقوا باشد. بیش از ۹۷ درصد بودجه کشور دست رئیس جمهور است؛ بنابراین این فرد باید امانت‌دار باشد. به رئیس جمهوری نیاز داریم که هم در عرصه‌های بین المللی و هم در عرصه داخلی مقتدر باشد و بتواند اعتماد مردم را جلب کند. امیدواریم مردم بار دیگر حماسه ملی خود را پای صندوق‌های رای خلق کنند».

      

حضور یکپارچه یعنی امنیت در آینده

    

استاندار هرمزگان با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین ارزش از مجموعه ارزش‌های انقلاب اسلامی است، گفت: «انتخابات این حق را به مردم داده است که با حضور پای صندوق‌های رای آینده‌شان را مشخص کنند. تمام ارکان این کشور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق رای مردم شکل می‌گیرد. مردم حتما اهمیت انتخابات را واقف هستند. این میراث گرانبهای امام و شهداست. میراثی که همه در مقابلش تکلیف داریم و باید مشارکت کنیم. حضورمان را باید به جامعه جهانی نشان بدهیم. نشان دهیم با داشتن تنوع فکری، ملت یکپارچه‌ای هستیم».

«فریدون همتی» با اشاره به اینکه استانداری‌ها از چند ماه قبل برای انتخابات آماده شده‌اند، اضافه کرد: «همه‌ی عوامل مورد نیاز برای اخذ رای مردم مهیا شده است. امنیت، آرامش، مشارکت بالا و سلامت انتخابات مولفه‌هایی است که باید در برگزاری انتخابات از سوی مجریان، ناظرین و تامین کنندگان امنیت رعایت شود. بدون جانب داری از رای مردم امانت‌داری کنیم. تک تک رای‌ها امانت هستند».

وی اضافه کرد: «بیش از ۳۴ هزار نفر در فرآیند برگزاری انتخابات در سراسر استان فعال هستند. در هر شعبه ۲۲ تا ۲۵ نفر عوامل اجرایی، نظارت و تامین کنندگان امنیت حضور دارند. حدود هزار و ۵۵۴ شعبه داریم. هزار شعبه ثابت و بقیه سیار در سطح شهرها و روستاها هستند. با وجود کرونا آمادگی کامل از هرجهت برای برگزاری انتخابات وجود دارد. برای حفظ سلامت مردم صندوقها و ساعت اخذ رای {۶ صبح تا ۲ بامداد} را افزایش دادیم».

همتی با بیان اینکه اکثر برگزار کنندگان انتخابات معتمدین مردم هستند، گفت: «در این زمینه همه‌ی سازماندهی‌ها، پیش بینی‌ها، تدارکات و پشتیبانی‌ها برای برگزاری انتخابات باشکوه و در شان مردم و نظام انجام گرفته است».

استاندار هرمزگان تصریح کرد: «در بندرعباس برای اولین بار انتخابات شورای شهر صد درصد الکترونیکی انجام می شود. شمارش هم به صورت الکترونیکی است و دست دخالتی در این زمینه ندارد. به همین علت نتیجه آرا شورای شهر در بندرعباس سریعا اعلام می‌شود».

همتی عنوان کرد: «جامعه جهانی امروز به این انتخابات چشم دوخته است اما دشمن هنوز مردم ما را نشناخته است. علی رغم تبلیغات گسترده‌شان برای ایجاد بی‌تفاوتی در مردم ایران، امیدوارم شاهد صف‌های طولانی باشیم. کشورمان را خوب اداره کردیم. این تحریم‌ها به هرکشور دیگری تحمیل می‌شد شش ماه بیشتر دوام نمی‌آورد. مردم ایران در این عرصه پیروز شدند. ما همین که توانستیم مشاغل موجود را در دوران کرونا حفظ کنیم و هرهفته طرح‌های زیربنایی بزرگ را افتتاح کنیم، یعنی پیروز هستیم. کشور برای نخستین بار بدون ارز نفتی اداره شد. باید به این موارد نیز توجه کرد».

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید موفقیت‌ها را برجسته کنیم، اضافه کرد: «مردم هرمزگان در انتخابات شاهکار می‌کنند. مشارکت آن‌ها در کشور می‌درخشد. انتظار مشارکت بالای 70 درصد را داریم. ان‌شالله ۲۸ خرداد پربار و دشمن شکن را شاهد خواهیم بود و مردم صف‌های طولانی را تشکیل خواهند داد. انتخاب فرد اصلح یک تکلیف است. دولت جدید وقتی با رای بالا مردم انتخاب شود، قدرت داخلی و بین اللملی‌اش بیشتر می‌شود. حضور یکپارچه یعنی امنیت آینده».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها