مدیرعامل برق حرارتی اعلام کرد

ساخت ۳ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در استان هرمزگان



مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: هرمزگان از جمله مناطق در حال توسعه و رو به رشدی است که دولت در طی هشت سال اخیر تنها در این منطقه حدود یک‌هزار و ۸۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی استان افزوده است.

«محسن طرزطلب» در دهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان با اعلام این خبر، افزود: نیروگاه سیکل‌ترکیبی ۹۰۶ مگاواتی هنگام به عنوان نخستین نیروگاه کلاس F دولتی ایران با دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۲دمگاواتی در دستور کار قرار گرفته است.
 طرزطلب تاکید کرد: این استان از جمله مناطق در حال توسعه و رو به رشد است که دولت در طی هشت سال اخیر تنها در این منطقه حدود یک‌هزار و ۸۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی هرمزگان افزوده است.
 مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی یادآور شد: این نیروگاه‌ها شامل واحدهای گازی نیروگاه ایسین، نیروگاه گازی هرمز، واحدهای گازی نیروگاه قشم و واحدهای گازی نیروگاه هنگام بوده است.

  

 

 

طرزطلب با تاکید بر اینکه حدود سه هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در این استان در حال احداث است، ادامه داد: به منظور جبران افت ولتاژ شدید منطقه جاسک، خریداری یک واحد ۴۲ مگاواتی از گروه مپنا در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم تابستان سال آینده این واحد نیز عملیاتی شود.
 وی با اشاره به اینکه کلنگ احدات بخش نیروگاه هنگام به ظرفیت ۲۹۲ مگاوات امروز به زمین زده خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر بخش بخار نیروگاه قشم در حال اجراست و بخش بخار نیروگاه هرمز نیز در حال تامین اعتبار و پیگیری برای اجرای پروژه است. همچنین بخار نیروگاه ایسین نیز در دستور کار برق حرارتی قرار گرفته تا عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.

 

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها