اجراي طرح ويژه ترخيص خودروهای توقيفي (رسوبی) در هرمزگان



رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اجرای طرح ویژه ترخیص خودروهای رسوبی توقیفی در پارکینگ ها و توقفگاههای استان خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ مجید صالح پور  در تشريح این خبر گفت: پليس راهور ناجا بيشترين ارتباط با مردم دارد به گونه ای که سالانه 32 ميليون خدمت را به مردم عزيز ايران اسلامي ارائه مي دهد، از اين رو بنا به تدابير فرمانده ناجا و در راستاي افزايش رضايتمندي مردم و ارائه خدمات، تسهيلات ويژه اي در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينکه طي دو سال اخير اقدامات و خدمات گسترده اي به مردم ارائه شده است، افزود : طرح تقسيط جريمه هاي رانندگي ( براي اولين بار در کشور) نوبت دهي اينترنتي، طرح کاهش مراجعان به پليس راهور ، سيستمي کردن توقيف و رفع توقيف قضائي، ترخيص موتور سيکلت هاي رسوبي ( تحويل 280 هزار دستگاه به مالکان) و .. . از جمله اين اقدامات است.

این مسئول انتظامی استان اظهار داشت : 60 درصد اين خودروها به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی توقيف شده و 40 درصد نيز مربوط به حوزه انتظامي بوده و دارای دستور قضايي هستند که این گونه خودرو ها براي ترخيص نيازمند دستور قضايي می باشند.

سرهنگ صالح پور در ادامه خاطر نشان کرد: تعداد خودروهاي توقيفي موجود 2 هزارو 170 دستگاه خودرو است که در پارکينگ های استان قرار دارند که متوسط زمان توقيف آنها دو و نيم سال است.

این مسئول انتظامی استان با اشاره به استثناهاي اين طرح تصریح کرد: خودروهاي فرسوده و همچنين خودروهايي که هيچگونه سابقه اي در سامانه شماره گذاري پليس ندارند از اين خدمات مستثني هستند ، اما مالکان خودروهايي که قبل از سال 99 توقيف شده اند مي توانند از اين فرصت بوجود آمده استفاده نمايند.

سرهنگ صالح پور اظهار داشت: اين طرح به مدت دو ماه (در تمامی دفاتر خدمات پليس +10) اجرا خواهد شد و پيش بيني مي‌شود تا 50 درصد امکان ترخيص اين خودرو‌ها وجود دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان درخصوص پرداخت عوارض شهرداري و داشتن معاينه فني خودروهاي توقيفي اذعان داشت: پلیس هيچ الزامي براي پرداخت عوارض شهرداري براي خودروهاي ترخيصي نگذاشته و همچنين نياز به معاينه فني وجود ندارد و مالکان يا متصرفان بعد از ترخيص مي بايست این اقدامات را پیگیری کنند .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها