جوانی در پی درج آگهی در سایت دیوار از 15 نفر کلاهبرداری کرد:

حقه بازی فروشنده سیمان در بندرعباس



جوانی  35 ساله با انتشار آگهی فروش عمده سیمان با قیمت کارخانه و ارزان در وب سایت دیوار، حدود 30 میلیون تومان به جیب زد. این فرد در مدت دو ماه از 15 نفر کلاهبرداری کرد که 5 نفر آنها در هرمزگان و مابقی نیز در استانهای دیگر بودند. وی که در یکی از  بنگاه املاک  بندرعباس نیز فعالیت داشت  با راه اندازی وب سایت جعلی شبیه فروشگاه واقعی ، خود را نماینده فروش معرفی می کرد . این متهم پس از اخذ بیعانه ،دیر رسیدن سیمان را بهانه و خریداران را زیرکانه با وعده های  مختلف سرگرم می کرد تااینکه مالباختگان پی بردند کلاه گشادی به سرشان رفته است.

    

شکایت

حدود 10 روز گذشته فریب خوردگان به پلیس فتا هرمزگان مراجعه و از مرد سودجو شکایت کردند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان ضمن تشریح این خبر گفت: " افرادی با ارائه مرجوعه قضائي به پليس فتا استان مراجعه و مدعی شدند شخصی با درج آگهی فروش عمده ای سیمان از آنها کلاهبرداری کرده است، بر همین اساس موضوع برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت".

 پرونده کلاهبرداری با موضوع فروش سیمان تشکیل شد و کارگاهان پلیس فتا تحقیقات را آغاز کردند.

به گفته سرگرد احسان بهمنی ،متهم با انتشار آگهی های متنوع فروش سیمان با قیمت کارخانه در وب سایت دیوار اقدام به ارتباط با خریداران از طریق واتس آپ و تماس تلفنی می کرد،همچنین به عنوان نماینده فروش، وب سایتی  جعلی و شبیه فروشگاه واقعی برای جلب اعتماد مشتری ایجاد کرده بود.

 

دستگیری متهم

کارگاهان دریافتند که  متهم از تعدادی سیم کارت و کارت های بانکی با هویت اشخاص دیگر از جمله همسرش از اعتماد مشتریانش سوء استفاده  می کرد .تا اینکه ظهر چند روز قبل وی را در خانه اش دستگیر کردند.

سرگرد بهمنی گفت:"با اقدامات فنی و هماهنگی های قضایی سرانجام متهم در مخفیگاه خود دستگیر و  چهار دستگاه تلفن همراه، پنج عدد سیم کارت ایرانسل و تعداد سه عدد حافظه جانبی دو گیگ و یک دستگاه کارتخوان کشف و توقیف شد".

 

کتمان کلاهبرداری

متهم که ماموران را جلوی چشم خود می دید شوکه شده بود و در کمال ناباوری خود را بیگناه می دانست و موضوع را کتمان می کرد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت:"متهم با کتمان حقیقت اعلام داشت بی اطلاع هستم و در حوزه فروش املاک و برق ساختمان فعالیت دارم همچنین از چندین مصالح فروشی خرید سیمان داشته ام اما کلاهبرداری نکردم،لیکن با مشاهده ادله دیجیتال و مدارک مشهود عاقبت به جرم ارتکابی اعتراف کرد، بنابراین شخص مذکور به همراه پرونده مربوطه به دادسرا تحویل داده شد".

 

تماس برای خرید سیمان

در مدت زمان بررسی تلفن همراه متهم توسط کارگاهان، چندین نفر شامل بساز و بفروش  به جهت خرید سیمان تماس گرفته اند که ماموران پلیس آنها را  در جریان موضوع کلاهبرداری قرار دادند. در جریان این تماس ها افراد دیگری مبالغی به عنوان بیعانه جهت خرید سیمان واریز کرده بودند.

سرگرد بهمنی  به شهروندان توصیه کرد که در فضای مجازی و دنیای دیجیتال هر نوع محتوایی به صورت جعلی قابل طراحی است و همچنین مجرمین از هویت های پوششی استفاده می کنند،بنابراین قبل از واریز هرگونه بیعانه و مبلغ خریدی از اصالت آگهی و فروشنده مطمئن شوید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها