پایان نیم فصل نخست لیگ دسته سوم فوتبال کشور

خلیج فارس میناب، تیمی که به لطف مسؤولان در خانه میزبانی نکرد



نیم فصل نخست لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه های کشور به پایان رسید اما مشکلات ورزشگاه شهید امینی میناب هنوز حل نشده است.
 
به گزارش صبح ساحل، تیم خلیج فارس میناب تنها نماینده هرمزگان در رقابت های لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه های کشور است که به دلیل مشکلات ورزشگاه شهید امینی میناب مجبور است که بازی های خانگی خودش را در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس برگزار نماید.
همه فوتبالیست ها و علاقه‌مندان به فوتبال می دانند که یکی از راه های موفقیت در بازی های که به صورت رفت و برگشت برگزار می شود بازی در خانه و بهره بردن از شرایط میزبانی است که متاسفانه تیم خلیج فارس میناب به لطف بی توجهی مسوولان ورزش استان نتوانسته است از شرایط میزبانی خودش بهره ببرد. بازی کردن در ورزشگاه خانگی همیشه از اهمیت بالايی برخوردار است و خیلی از تیم برای صعود یا ماندن در مسابقات روی بازی های خانگی خود شان برنامه ریزی می کنند که تیم خلیج فارس میناب از این نعمت محروم است. همیشه بازیکنان 
در ورزشگاهی که مراحل آمادگی و تمرینات خود را انجام می دهند خیلی راحت هستند و در مسابقات هم در زمینی که تمرین کرده اند بهتر نتیجه می گیرند. 
در این جا این سوال پیش می آید که چرا باید تیم خلیج فارس میناب که با هزینه کمتر می تواند در خانه بازی کند اما به دلیل بی مسوولیتی مسوولان ورزش باید یک هزینه دوبرابری بدهد و در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس به میدان برود. تیم خلیج فارس میناب در نیم فصل نخست لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه های کشور ۹ بازی انجام داد که از این ۹ بازی ، پنج بازی خانگی خودش که باید در ورزشگاه شهید امینی میناب برگزار می کرد در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس انجام داد و از مجموع ۱۵ امتیاز خانگی که می توانست کسب کند تنها پنج امتیاز به دست آورد.به گفته مسوولان باشگاه ا گر این پنج بازی در خانه و با شرایط میزبانی در میناب برگزار شده بود به مراتب نتایج بهتری کسب می کردند و امتیازات را به راحتی از دست نمی دادند. شرایط برای تیم خلیج فارس میناب در بازی های برگشت به این گونه خواهد بود که از ۹ دیداری که باید انجام دهد چهار بازی باید میزبان باشد. دیدارهای دور برگشت از پنجم تیرماه آغاز خواهد شد و آیا مسؤولان اداره کل ورزش وجوانان هرمزگان و اداره ورزش و جوانان میناب که حداقل حدود ۱۰ روز وقت دارند تا شروع مسابقات می توانند مشکل نور ورزشگاه شهید امینی که بزرگترین مشکل این ورزشگاه است برطرف نمایند. برطرف کرن مشکلات نور ورزشگاه شهید امینی میناب وظیفه مسولان اداره کل ورزش و جوانان و اداره ورزش و جوانان میناب است که امیدواریم مسؤولان هر چه سریعتر این کار را انجام دهند زیر حق تیم خلیج فارس میناب و سایر تیم های مینابی این نیست که هم در بازی های رفت و هم در بازی های دور برگشت  از امتیاز میزبانی و بازی کردن در خانه خود محروم باشند.  آقای مسوول تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که بازیکنان، کادر فنی و حتی مسؤولان باشگاه خلیج فارس چقدر برای رفت آمد بین میناب و بندرعباس خطر می کنند. چرا باید بازیکنان تیم خلیج فارس میناب برای هر بازی خطر تصادف کردن در جاده هنگام آمدن به بندرعباس و یا برگشتن به میناب را به جان بخرند و به شما آقای مسوول هم بر نخورد. آن گونه که گفته می شود برای این که پروژکتور های ورزشگاه شهید امینی میناب دوباره روش شود نیاز به دو نیم میلیارد تومان بودجه دارد که باید در شورای برنامه ریزی دیده شود کاری که سال گذشته انجام نشد تا ا کنون سرنوشت تیم های مینابی که می خواهند در این ورزشگاه زیر نور بازی کنند این باشد. ورزشکاران مینابی از مسووالن ورزش استان می خواهند که این بودجه هر چه زودتر تامین اعتبار شود تا ورزشگاه پیر شهید امینی یک بار دیگر شاهد شور و هیجان فوتبالی شود. حق تیم های فوتبالی در میناب این نیست که به دلیل بی توجهی مسوولان مجبور باشند در خار ج از خانه از مهمانان خود پذیرایی نمایند. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس محل بازی تیم خلیج فارس میناب هم مشکلات زیادی دارد، مشکلاتی که قرار نیست حال حالاها برطرف شود.
به لطف مسؤولان هیات فوتبال برای هر رختکن تیم ها یک کولر اسپیلت گذاشته شده است اما این کولر ها اصال جوابگو سیستم سرمایشی رختکن ها نیست و تیم ها در بین دو نیمه به رختکن نمی روند و ترجیح می دهند که در همان وسط زمین ۱۵ دقیقه استراحت کنند. در پایان نیمه نخست بازی تیم خلیج فارس میناب با خلیج فارس ماهشهر شاهد حرکتی از سوی سرمربی تیم ماهشهری بودیم که واقعا شرمنده شدیم. بازیکنان تیم خلیج فارس ماهشهر در پایان نیمه نخست به دلیل گرم بودن رختکن حاضر نشدند به رختکن بروند و سرمربی تیم برای گوشزد کردن برنامه های تا کتیکی خودش تخته وایت برد را از داخل رختکن به داخل زمین آورد و بازیکنان تیم ماهشهری هم با تن خیس و برهنه نشستند و دستورات تا کتیکی مربی خود را فرا گرفتند. دیدن این صحنه برای خیلی از دوستانی که در ورزشگاه بودند واقعا شرم آور بود اما نمی دانم ا گر مسوولی از ورزش استان هرمزگان این صحنه را می دید شرمنده می شد یا این که باز هم خودشان را به بی خیالی می زدند. حق استانی که این قدر ظرفیت های اقتصادی خوبی دارد این نیست که مسؤولان آن از پس بر طرف کردن مشکلات یک ورزشگاه بر نیایند. مگر از عمر ورزشگاه خلیج فارس چند سال می گذرد که باید به فکر بازسازی آن بود. ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس سال هاست که نظافت درست و حسابی به چشم خودش ندیده است و تنها دلیلش هم عدم نظارت کافی بر روی این ورزشگاه است. جایگاه های تماشا گران این ورزشگاه به حدی کثیف است که انکار سال هاست در این ورزشگاه هیچ رخداد ورزشی انجام نشده است.  این ورزشگاه سال های نه چندان دور شاهد تیم ها و بازیکنان بزرگی مثل بازیکنان تیم های استقلال‌، پرسپولیس ، سپاهان و ذوب آهن اصفهان بوده است و بازی های لیگ برتر کشور در آن برگزار شده است پس حق مردم هرمزگان این نیست که حال و هوای ورزشگاه خلیج فارس را این گونه ببینند. 
در پایان باید به این موضوع هم اشاره کنم که مسؤولان باشگاه خلیج فارس میناب از عمل نکردن قول های که مسؤولان استان به آن ها داده اند دل خونی دارند.
قول های مثل پاداش برد در هر بازی که ا گر نگاه کنیم مبلغی نیست اما همین مبلغ کم می تواند آن ها را دلخوش کند اما متاسفانه تا کنون این قول ها هم عملی نشده است.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها