واردات ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن تاکنون ازسوی هلال احمر



 سخنگوی جمعیت هلال‌احمر گفت: این جمعیت تاکنون و در چهار مرحله، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن وارد کشور کرده است و به زودی یک میلیون دز دیگر هم وارد می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمدحسن قوسیان مقدم درباره واردات واکسن کرونا از سوی جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر در چهار مرحله اقدام به وارد کردن واکسن کرونا کرده است و هر دوره، هنگامی که در فرودگاه امام خمینی (ره) محموله تحویل گرفته شد خبر آن را اعلام کرده ایم.

وی توضیح داد: به دلیل شرایط خاص هوایی و خطوط هوایی ممکن است واردات واکسن به تعویق بیافتد به همین دلیل تلاش کرده ایم تاریخ دقیق ارایه ندهیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره میزان واردات واکسن توسط هلال احمر یادآور شد: هلال احمر تاکنون در چهار مرحله اقدام به واردات واکسن کرده که در مرحله نخست ۴۰۰ دز، مرحله دوم و سوم، یک و نیم میلیون دز تحویل گرفته شد. ضمن اینکه روز پنجشنبه گذشته (۲۷ خردادماه) منتظر دریافت یک محموله ۲ میلیون دزی بودیم که یک میلیون آن رسیده و محموله یک میلیونی دیگر در راه است.

قوسیان مقدم با بیان این موضوع که خرید واکسن ها پروسه طولانی دارد و به همین سادگی نیست تا آنجا که وزارت بهداشت در هر مرحله ۱۰۰ هزار دز وارد می کند، تاکید کرد: کارها و معاملات خرید این یک میلیون دز انجام شده و در مرحله انتقال است اما زمان تحویل آن به دلایلی مشخص نیست. با  احتساب این محموله، هلال احمر توانسته است ۵ میلیون و ۴۰۰ دز واکسن کرونا خریده و وارد کند.

وی درباره ادامه روند خرید و واردات واکسن از سوی هلال احمر، تاکید کرد: این روند تا زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد یافت و چنانچه واکسن برکت هم وارد بازار شد اما از سوی وزارت بهداشت اعلام نیاز به واردات همچنان وجود داشته باشد به دنبال واردات واکسن هستیم.

 

آخرین محموله واکسن کرونای خریداری و تحویل گرفته شده از سوی جمعیت هلال احمر ۲ میلیون دز است اما به دلیل محدودیت‌های پروازی پنجشنبه ۲۷ خردادماه فقط یک میلیون دز آن وارد شد و مابقی محموله هم با پروازی دیگر از کشور مبداء به ایران خواهد رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها