تمیز کردن کف‌پوش و پارکت



کف‌پوش و پارکت جزئی از زیبایی منزل هستند که به هنگام ورود به چشم می‌آیند. به همین دلیل  برای تمیز نگه‌داشتن و مراقبت صحیح آن باید از شوینده مخصوص پارکت استفاده کنید. چند مورد ساده وجود دارد که می‌تواند عمر پارکت را طولانی کند و همیشه آن را تمیز نگه دارد.
برای نگهداری بیشتر، از پارکت‌های مات در نزدیکی در ورودی استفاده کنید. می‌توانید با این کار زمان تمیز کردن پارکت را کاهش دهید.  ذرات ریز مانند خاک می‌تواند برای پارکت مانند سنباده عمل کند، پارکت را خراش دهد و به‌مرور زمان باعث از بین رفت آن شود. برای تمیز کردن سطوح پارکت را جارو استفاده کنید. سطوح را با آب گرم تمیز و بلافاصله خشک ‌کنید. تمام سطوح را ببینید تا درزی نداشته باشد تا آب به لایه‌های زیرین نفوذ نکند. برای از بین بردن لکه‌های روی پارکت نصف فنجان سرکه سفید را به حدود چهارتا پنج لیتر آب گرم اضافه کنید و آن را به منطقه لکه‌دار بزنید. سرکه کمک خواهد کرد که این لکه‌های ثابت و تیره از بین بروند .اگر روی سطوح پارکت لکه‌های زیادی وجود داشته باشد، از شوینده‌های مخصوص پارکت استفاده کنید. بسیاری از پاک‌کننده‌ها دارای مواد افزودنی هستند که باعث پاک‌سازی کامل پارکت می‌شود.
قبل از شستشو پیش از مصرف پاک‌کننده‌ها باید حتماً آن را در یک نقطه کوچک آزمایش کنید. یکپارچه نرم برای خشک‌کردن و جلوگیری از نفوذ آب به سطوح پارکت، ضروری است .برای برق انداختن کف پارکت، از اسپری‌های مخصوص پارکت استفاده کنید. این نوع اسپری‌ها، برق و جلای خوبی به سطح پارکت می‌دهد .قبل از اسپری زدن کف پارکت را جارو زده و تمام گردوخاک را از روی سطوح بردارید؛  زیرا هر نوع گردوخاک باقی‌مانده روی کف پارکت، مانع از درخشندگی آن می‌شود. ممکن است به نظر کمی قدیمی برسد، اما بهترین راه برای تمیز کردن کف پارکت چوبی، هرروز جارو کردن باکیفیت بالاست و مطمئن شوید که جارو تمیز با سر خشک باشد یا از یکپارچه میکرو فایبر  استفاده کنید. هرگونه لکه را با استفاده از یک پارچه نرم، خشک و یا کمی مرطوب پاک‌کنید. از لبه‌های لکه شروع کنید و به سمت مرکز حرکت کنید.وقتی‌که کف پارکت‌های چوبی به یک تمیزکاری کامل نیاز دارند، یک سطل آب و تی مرطوب بردارید. از حوله مرطوب روی زمین استفاده کنید و مطمئن شوید که از یک تی کاملاً بدون آب استفاده می‌کنید. کف اتاق را خیس نکنید. این می‌تواند سطح رطوبت را تغییر دهد و در طول زمان باعث ایجاد بستری برای منبسط شدن چوب و منجر به خرابی آن شود.
منابع: نمناک / بیوته 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها