هواشناسی هرمزگان:

اندکی از شدت گرمای هوا در استان کاهش می‌یابد



معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: اندکی از شدت گرمای هوا در این استان با توجه به فعالیت سامانه فصلی از روز یک‌شنبه کاهش می یابد.

 

به گزارش صبح ساحل، کیانوش عارفی در این باره گفت: سامانه فصلی از ۲۰ تا ۲۵ تیرماه در جو استان هرمزگان فعالیت خواهد داشت و مخاطره‌هایی نظیر رگبار پراکنده باران، رعد و برق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه‌ای برای آن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه جوی می‌تواند منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی،‌کاهش دید و گردوخاک شود که این فعالیت‌ها بیشتر برای مناطق ارتفاع‌های هرمزگان از جمله شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد و بستک انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی و مواج شدن دریا برای مدت یاد شده هم پیش‌بینی شده و سرعت وزش باد در محدوده ۳۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک تا یک و نیم متر خواهد شد.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان بیان کرد: مواج شدن دریا، اختلال در ترددهای دریایی به ویژه برای قایق‌های سبک و پاره شدن تورها می‌تواند از آثار این شرایط آب و هوایی باشد و مناطق دریایی این استان به ویژه جاسک، سیریک، قشم، هنگام، لارک، ابوموسی۷ تنب بزرگ و کوچک و مناطق فراساحل از این وضعیت متأثر می‌شوند.

عارفی گفت: هشدار زرد آب و هوایی با توجه به پیش‌بینی شرایط جوی و دریایی برای روزهای آینده صادر شده و با توجه به مواج شدن دریا در ساعت‌های صبح تا ظهر از تردد شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدهای لازم در بندرهای این استان بکار گرفته شود.

وی تأکید کرد: افراد هم با توجه به وقوع بارش‌های رگباری در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به مناطق مرتفع خودداری کنند.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها