باران در شرق و شمال هرمزگان؛ مردم از نزدیک‌شدن به رودخانه‌های فصلی خودداری کنند



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بارندگی‌های تابستانی از دیروز در مناطق شرقی هرمزگان آغاز شده‌است و تا سه روز آینده ادامه دارد.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»،کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به  فعال شدن سامانه بارشی در مناطق کوهستانی در شرق و شمال هرمزگان، گفت: تا دوشنبه  هفته آینده همچنان با ماندگاری و تقویت سامانه فصلی، ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان تداوم دارد و دامنه فعالیت سامانه فصلی علاوه بر ارتفاعات در برخی نقاط مرکزی استان و مناطق دریایی نیز (با شدت کمتر) پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد با اشاره به شدت بارش در منطقه بشاگرد افزود: علاوه بر ارتفاعات شرقی و شمالی در ارتفاعات غربی نیز شرایط رگبار‌های تابستانه مهیا است. وی اضافه کرد:در این مناطق وقوع تگرگ و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود، رگبار نسبتاً سنگین باران بصورت نقطه‌ای در برخی نقاط شرقی استان محتمل است و مردم از نزدیک شدن به دهانه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

حمزه نژاد با اشاره به تلاطم دریا در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان در این مدت افزود: شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد و این  سرعت وزش باد، گاه در مناطق جنوبی جزیره لارک گاه به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها