ورود زایران خارجی به فرودگاه بین المللی نجف آغاز شد



استاندار نجف اشرف تأکید کرد که تا نیمه شب شنبه 27 پرواز حامل حدود هزار زائر در فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف فرود آمده و این آمار رو به افزایش خواهد بود.

   

به گزارش صبح ساحل، به نقل از میدل ایست نیوز: «لؤی الیاسری»، استاندار نجف اشرف، از آغاز ورود زایران عرب و خارجی به این استان برای انجام زیارت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، او تأکید کرد که تا نیمه شب شنبه (17 ژوئیه) 27 پرواز حامل حدود هزار زائر در فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف فرود آمده و این آمار رو به افزایش خواهد بود.

او گفت که این سفرها پس از مصوبه اخیر دولت عراق درباره تقویت زیارت‌های دینی انجام شده و تا زیارت اربعین ادامه خواهد داشت و تأکید کرد که فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف همه تدارکات امنیتی و خدماتی و بهداشتی لازم برای تأمین خدمات برای زائران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم را انجام داده است.

الیاسری همچنین خبر داد که تماس‌هایی با دفتر نخست‌وزیر برای افزایش تعداد روزهای اقامت زائران از 7 روز به 15 روز برقرار شده است و این موضوع در حال بررسی است.

پیش از این «حسن ناظم»، وزیر فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق، از ورود اولین کاروان زایران به نجف اشرف خبر داد و گفت که ازسرگیری سفرهای زیارتی نتیجه پیگیری‌های این وزارتخانه بوده و دستاورد مهمی برای آن است.

پیش از این، شورای عالی بهداشت و سلامت عراق در جلسه امروز خود که به ریاست مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، برگزار شد ضوابط تردد زایران و گردشگران به عراق را اعلام کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق در راستای تقویت گردشگری دینی در این کشور، هر زائری که وارد عراق می‌شود باید با هزینه خود در فرودگاه‌های بغداد و نجف اشرف آزمایش PCR بدهد و در صورت مثبت بودن آزمایش وارد قرنطینه شود.

همچنین زایران بیشتر از 7 روز اجازه ماندن در خاک عراق را ندارند.

این بیانیه درباره صدور روادید برای زایران تأکید کرده که زایران باید به صورت گروه‌های حداقل 5 نفره و با ضمانت یک شرکت گردشگری مورد تأیید سازمان گردشگری عراق درخواست روادید بدهند و شرکت مزبور موظف به تنظیم برنامه کامل برای زایران شامل آزمایش، تردد در عراق، رزرو محل اقامت، تأمین غذا و بهداشت است.

برای افراد کم‌تر از گروه 5 نفره هم درصورتی که قبلا در هتل‌های درجه یک یا ممتاز رزرو کرده باشند، روادید صادر می‌شود.

این بیانیه افزوده که گروه‌های گردشگر 5 نفر به بالا درصورتی که با خطوط هوایی العراقیه وارد فرودگاه‌های بغداد یا نجف اشرف شوند، ویزای فرودگاهی دریافت می‌کنند.

براساس این بیانیه، سازمان گردشگری عراق موظف به اعلام لیست هتل‌های درجه یک یا ممتاز و نام‌های شرکت‌های گردشگری مورد تأیید و هماهنگی‌های لازم با وزارت خارجه و کشور شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها