تشریح وضعیت پروژه‌ی بزرگترین آب شیرین کن غرب هرمزگان:

همت صنایع انرژی‌بر پارسیان برای رفع مشکل آب منطقه



مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان از تلاش برای افتتاح آب‌شیرین‌کن در این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد و گفت: این پروژه علاوه بر تامین نیاز صنایع مستقر می‌تواند در موارد نیاز یاری‌گر شهروندان در پارسیان باشد.

 

به گزارش صبح ساحل، سید علی اصغر علامه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان در خصوص راه اندازی آب شیرین کن در این منطقه ویژه تشریح کرد: منطقه ویژه لامرد و پارسیان از سال های ۱۳۹۹ و ۱۳۸۹ تاسیس شدند، زمانی که احداث این منطقه ویژه در هئیت دولت به تصویب می رسید، طرح جامع  آن نیز پیش بینی شد.

وی تصریح کرد: در این طرح تولید چهارمیلیون متر مکعب آب در سال توسط آب شیرین کن منطقه آزاد پارسیان و همچنین چهار میلیون متر مکعب در منطقه ویژه لامرد پیش بینی شد.

علامه با بیان اینکه میزان 32 میلیون یورو اعتبار برای احداث آب شیرین کن منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در نظر گرفته شده است، تشریح کرد: سرانجام در دی ماه سال گذشته قرارداد احداث آب شیرین کن با سرمایه گذار منعقد و زمین پروژه واگذار و در اواخر بهمن ماه نیز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی در رابطه شرایط کنونی این پروژه تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه  تا امروز بالغ 20 درصد است و پیش بینی می شود که در نهایت در سال 1401 صنایع بتوانند از آب تولیدی این آب شیرین کن منتفع شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان تشریح کرد: روند پیشرفت فیزیکی پروژه قبلا کمی کند بود زیرا که مسائلی مانند واگذاری زمین دیر اتفاق افتاد و شیوع کرونا نیز مزید بر علت شد اما خوشبختانه در حال حاضر پروژه شتاب خوبی به خود گرفته و انتظار ما این است که آب شیرین کن منطقه ویژه طی دو سال به بهره برداری رسد و بتواند به صنایع آب رسانی کند.

علامه ضمن بیان اینکه احداث این آب شیرین کن در تعهد ایمیدرو بوده است، اذعان داشت: این آب صرفا برای مصرف صنایع است چرا که سازمان ایمیدرو تعهد داشته برای صنایعی که در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و لامرد  مستقر می شوند، آب تامین کند و اولویت استفاده نیز با منطقه ویژه پارسیان است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با اشاره به مسائل زیست محیطی احداث آب شیرین کن ها، خاطرنشان کرد: شهروندان نگران مسائل محیط زیستی نباشند چرا که تمام ابعاد محیط زیستی این پروژه بررسی شده و سازمان محیط زیست نیز مجوزها را صادر کرده است.

وی اضافه کرد: تجهیزاتی که در این پروژه نصب خواهند شد، دستگاه های با کیفیتی خواهد بود و تمامی مسائل در آن ها پیش بینی شده است و همچنین اداره کل محیط زیست هرمزگان بر اجرای پروژه آب شیرین کن منطقه ویژه پارسیان نظارت دقیق و مستمر خواهد داشت و خوشبختانه همه متولیان چه جناب استاندار و چه نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از این طرح دفاع و برای تحقق آن تلاش کرده اند.

علامه تاکید کرد: احداث این آب شیرین کن علاوه بر اینکه صنایع مستقر در منطقه ویژه را از سایر منابع آبی بی نیاز می کند، قطعا به کمک مردم پارسیان نیاز خواهد آمد و اگر شهروندان با مشکل آب رو به رو شوند از محل همین آب شیرین کن ها نیاز آن ها را تامین خواهیم کرد که مسئولان استان نیز بر این مسئله تاکید فراوان داشته اند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ادامه داد: جناب جباری تاکید بسیار زیادی بر رفع چالش های آبی در پارسیان و روستای های اطراف داشتند و ما نیز این مسئله را در اولویت های خود قرار دادیم که خوشبختانه در نهایت با همت و پیگیری های نماینده غرب استان روند احداث پروژه آب شیرین کن منطقه ویژه پارسیان تسریع یافت.

وی خاطر نشان کرد: صنایع برای توسعه و رفاه منطقه و شهروندان آن ایجاد شده اند، قطعا زمانی که صنعتی در این منطقه مستقر می شود برای رفع نیازهای مردم نیز می توان به آن ها تکیه کرد و اگر شرکت آب و فاضلاب شهرستان با چالش مواجه شود قطعا آب مورد نیاز مردم در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه این آب شیرین کن یکی از بزرگترین آب شیرین کن های غرب استان خواهد بود که به نگرانی ها در خصوص کمبود آب در این منطقه پایان خواهد داد، اذعان کرد: اگر روزی برسد که مجبور باشیم میان تامین آب صنایع و مردم شهرستان یکی را انتخاب کنیم، قطعا اولویت ما مردم خواهند بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها