افزایش دما 2 تا 5 درجه در استان/ خلیج فارس مواج است



به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز با افزایش باد‌های جنوب غربی تنگه هرمز مواج است.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به افزایش باد‌های جنوب غربی گفت:طی امروز دوشنبه 28 تیر ماه، کماکان تحت تاثیر فعالیت سامانه فصلی، در ساعات بعد از ظهر و شب در آسمان استان، افزایش و رشد ابر رخ خواهد داد و در ارتفاعات شرقی، مناطق شمالی و غربی استان، همچنین بخش هایی از مرکز استان و تنگه ی هرمز، وقوع رگبار باران و رعد و برق و افزایش سرعت باد لحظه ای پیش بینی می شود. سی سی پور، گفت:طی این مدت افزایش سرعت وزش بادهای جنوب غربی برروی شرق خلیج فارس، تنگه ی هرمز و دریای عمان سبب مواج شدن دریا خواهد شد. توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد و شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی در ساعات بعد از ظهر و شب خودداری کنید.

وی اضافه کرد: از نظر دمایی تا پایان هفته جاری، افزایش دما ( 2 تا 5 درجه سلسیوس) در استان پیش بینی می‌شود.  کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: از امروز از میزان وسعت بارش‌ها در استان کاسته شده، اما همچنان در ارتفاعات استان بویژه مناطق شمالی با توجه به بارش‌های اخیر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی محتمل خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: همچنان شرایط تقویت ناپایداری و سیلابی شدن رودخانه های فصلی در این مناطق وجود دارد. توصیه می شود تمهیدات لازم در این خصوص، صورت پذیرد و از قرار گیری در مجاورت و حریم مسیل ها و رودخانه ها خودداری شود. همچنین از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع نیز اجتناب گردد. 
به گفته وی، طی روزهای آینده با تضعیف نسبی فعالیت سامانه، از میزان ناپایداری های جوی و دریایی بتدریج کاسته خواهد شد.
 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها