امضای توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات برای رسیدن به سطح ماه



یک روزنامه‌نگار صهیونیست از امضای توافق جدید میان رژیم صهیونیستی و امارات برای رسیدن به سطح ماه خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، به نقل از عربی۲۱، "ایتمار آیخنر"، نویسنده روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی اعلام کرد که شرکت اسرائیلی SpaceIL با بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری در امارات معروف به G۴۲ توافق کرده تا یک همکاری تاریخی را توسعه دهند که سفینه اسرائیلی "برشیت۲" را به یک طرح مشترک میان دو طرف تبدیل کند.

وی در این باره گفت: اعضای هیاتی از نمایندگان شرکت اسرائیلی مذکور به ریاست موریس کاهن، رئیس هیات مدیره و تاجر پس از آنکه چندین جلسه با مقامات ارشد دولت و بخش تجارت در امارات برگزار کردند به تل‌آویو بازگشتند.

آیخنر در ادامه آورده است: طلال القصصی، نایب رئیس امور فضایی و پروژه‌های استراتژیک G۴۲ با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام ملاقات با تیم اسرائیلی، از پروژه برشیت۲ تعریف و تمجید کرد. 

این درحالی است که وزارت علوم و فناوری، آژانس فضایی اسرائیل و سفیر اسرائیل در امارات به پیشبرد این برنامه در چارچوب توافق نامه جامع همکاری فناوری میان دو طرف کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: پرچم تل‌آویو و امارات در کنار هم در سطح ماه برافراشته خواهد شد و این در راستای تکمیل همکاری دو جانبه آنها در بسیاری از زمینه‌های فناوری، علمی و آموزشی است.

آیخنر همچنین گزارش داد: مأموریت برشیت ۲ شکستن بسیاری از رکوردها در تاریخ فضایی جهان در نظر گرفته شده است؛ از جمله فرود دو منظوره بر روی ماه در یک مأموریت و فرود در سطح دوردست ماه، فضاپیمای که در کنار سفینه مادر به ماه می‌رسد، کوچکترین فضا پیمایی است که به فضا پرتاب می‌شود. وزن این فضاپیما ۱۲۰ کیلوگرم با سوخت و ۶۰ کیلوگرم بدون سوخت است و سفینه مادر که به مدت پنج سال در فضا باقی خواهد ماند، بستری برای فعالیت‌های آموزشی و علمی خواهد بود و ارتباط از راه دور با آن این امکان را برای دانشجویان کشورهای مختلف فراهم می‌کند که در تحقیقات علمی در اعماق فضا شرکت کنند.

وی در پایان گفت: موریس کاهن در پایان سفر به امارات از ایجاد یک بستر قوی برای افزایش همکاری با امارات خبر داد؛ چراکه، SpaceIL علاقه مند به همکاری دو جانبه است.

کاهن با تأکید بر اینکه مأموریت اصلی برشیت۲ درباره پرتاب فضاپیما در سال ۲۰۲۴، با امارات یا بدون آن، تغییر نکرده است، تصمیم به ایجاد کارگروه مشترک برای بررسی امکان همکاری استراتژیک با ابوظبی گرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها