آغاز عملیات اجرایی ساماندهی پساب بندرعباس:

سرمایه‌گذاری دو هزار میلیاردتومانی در فاز اول


نویسنده: صبح ساحل

فاز اول عملیات اجرایی طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده برای استفاده درصنایع غرب بندرعباس با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومان آغاز شد.

      

به گزارش صبح ساحل، فاضلاب بندرعباس یکی از معضلات دیرینه مردم این شهر بوده که کنون با تلاش استاندار و صنایع عملیات اجرایی استان در دوفاز؛ که فاز اول این پروژه به طول هشت کیلومتر خط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ ده هزار متر مکعبی و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان امروز آغاز شد.
این عملیات اجرایی در قالب، طرح ارتقاء و انتقال پساب فاضلاب شهر بندرعباس و با حضور نمایندگان مجلس و استاندار هرمزگان به دستوررئیس جمهور به صورت ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

«فریدون همتی» ضمن تبریک اعیاد غدیر و قربان گفت: خدا را شاکریم که یکی از مسائل بزرگ شهر بندرعباس در مدار اقدام قرار می‌گیرد.
در استان هرمزگان با دو مشکل اساسی روبه رو هستیم یکی از این موارد در بحث بیمارستان‌ها و کمبود تخت بیمارستان و دیگری مسئله مهم فاضلاب بندرعباس است.
در خصوص کمبود تخت‌های بیمارستانی بیش از دو هزار تخت بیمارستان در طول 4 سال در قالب بیمارستان‌های جدید و توسعه بیمارستان‌ها موجود در استان اقدام شد و اکنون از 700 تا 900 تخت بهره‌برداری شد. بیمارستان‌های دیگری نیز در حال ساخت است و این مسئله در استان حل خواهد شد. انتظار می رود با وجود شرایط سخت کرونایی اجازه تزریق منابع برای ساخت بیمارستان 531 تخت‌خوابی استان که در فاز به بهره برداری می‌رسد، صادر شود.
فاز نخست این بیمارستان در مهرماه و فاز دوم آن در آبان ماه طبق برنامه ریزی ‌های صورت گرفته به بهره برداری می‌رسد.
در خصوص مسئله پساب در استان هرمزگان و شهر بندرعباس و پروژه امروز استاندار هرمزگان گفت: مردم شهر بندرعباس بیش از دو دهه است که با این معضل رو به رو هستند و این مسئله هم تهدیدی برای بهداشت عمومی مردم و هم تخریب محیط زیست و واردشدن به آب دریا می‌شد.
این پروژه به بیش از دو میلیارد تومان هزینه نیازمند بود و در توان دولت نبود، با پای کار آمدن صنایع غرب بندرعباس و افزایش سرمایه و ایجاد شرکت جدید توسعه وزیر ساخت بخش قابل توجهی از این منابع تامین گردید.
سرمایه‌گذاری قبلی این پروژه که ناموفق بود را به کمک دستگاه قضایی از مدار خارج شد، شرکت زیرساخت که متشکل از سهام‌دارن بنگاه‌های غرب هرمزگان است در حال حاضر با منابع حدود 500 میلیارد تومان کار را در دو مرحله آغاز کرده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها