وضعیت بحرانی شیوع کرونا در هرمزگان/ ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شد



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان وضعیت شیوع کرونا در استان را بسیار بحرانی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت تخت های بستری کرونا در بیمارستان های استان تکمیل شده و مجبور به پذیرش بیماران بیش از ظرفیت تخت های موجود شدیم.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر فاطمه نوروزیان گفت: اکنون ۱۳۶ بیمار بیش از ظرفیت تخت‌های کووید بیمارستان‌های هرمزگان در استان بستری هستند که در صورت تداوم وضعیت صعودی کرونا باید منتظر شرایط نگران کننده ای از نظر تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز و همچنین نیروی انسانی در هرمزگان باشیم.

وی ظرفیت تخت های کووید بیمارستان های هرمزگان را یک هزار تخت اعلام کرد و افزود: در شبانه روز گذشته با پذیرش ۳۲۰ نفر، شاهد ثبت رکورد جدیدی در شمار بیماران بستری در هرمزگان بودیم که خود نشان دهنده وضعیت بحرانی شیوع کرونا در استان است.

نوروزیان با بیان اینکه در حال حاضر شاهد چرخش ویروس دلتا در سراسر هرمزگان هستیم، گفت: این ویروس بسیار خطرناکتر از گونه های قبل بوده و احتمال انتقال آن ۷۰ درصد بیش از نوع انگلیسی است.

این مقام مسوول تصریح کرد: از شهروندان خواستاریم وضعیت بحرانی استان را کاملا جدی بگیرند و با رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک های استاندار و شستشوی مرتب دست ها و پرهیز از حضور در هرگونه تجمعی، خود و عزیزانشان را از خطر ابتلا به این ویروس مرگبار حفظ کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها