بشاگرد بالاترین و جاسک پایین‌ترین مشارکت در واکسیناسیون کرونا را دارند



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شهرستان جاسک کمترین استقبال از واکسیناسیون را داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایلنا، محمود حسین پور با اشاره به اینکه متاسفانه در استان هرمزگان شهرستان جاسک کمترین استقبال از واکسیناسیون را داشته است اظهار کرد: همه در قبال هم مسئولیم، واکسیناسیون یک وظیفه عمومی است که کوتاهی در انجام آن باعث عدم قطع زنجیره انتقال خواهد شد.

وی ادامه افزود: از مهمترین راه‌کارهای پیشگیری و ریشه کن کردن بحران کووید 19، واکسیناسیون اکثریت افراد جامعه است و البته در کنار واکسیناسیون رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان از مهمترین راه‌های پیشگیری است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به سرعت بخشیدن به واکسیناسیون آحاد جامعه گفت: با توجه به شرایط بحرانی پیرو پیگیری‌های صورت گرفته، استان هرمزگان جزو پنج استان کشور است که واکسیناسیون در آن با سرعت بیشتری و در گروه‌های سنی پایین‌تر نسبت به سایر استان‌ها در حال انجام است و انتظار می رود همه مردم ساکن استان از واکسیناسیون استقبال کرده و هرچه سریعتر نسبت به نام‌نویسی و دریافت واکسن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در بین شهرستان‌های استان بشاگرد با تزریق بیش از ۸۰ درصد واکسن در افراد بالای ۴۸ سال رتبه اول را داشته و متاسفانه شهرستان جاسک با ۳۵ درصد کمترین استقبال دربین شهرستان‌ها را از واکسیناسیون دارد که امیدواریم همه مسئولان برای تشویق مردم جهت واکسیناسیون عمومی هرگونه اقدام لازم را انجام دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: متاسفانه افرادی که از تزریق واکسن خودداری می‌کنند می‌توانند در آینده منابع و کولونی هایی برای تکثیر ویروس و ایجاد طغیان مجدد در خانواده محله و حتی شهر و استان خود باشند بنابراین به تمام افرادی که به هر دلیلی جهت واکسن فراخوان می‌شوند توصیه می شود هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

 

گفتنی است که تاکنون 250 هزار و 651 دوز واکسن در استان هرمزگان تزریق شده است. تعداد 211 هزار و 12 نفر دوز اول واکسن را دریافت کرده و 39 هزار و 639 نفر دوز دوم را نیز دریافت کرده‌اند. در یک روز گذشته تعداد 10 هزار و 382 نفر در استان واکسینه شده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها