افزایش ۴۰ درصدی قیمت بلیت قطار تکذیب شد



رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته اعلام کرد: تا کنون افزایش قیمتی در نرخ بلیت قطار نداشته‌ایم و درخواست ما برای سال ۱۴۰۰ رد شده است اما در صورت موافقت از ابتدای شهریور ماه ۲۰ درصد قیمت بلیت قطار که نیمه دوم سال گذشته قرار بود افزایش یابد، به نرخ‌ها اضافه خواهد شد.
 
به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، محمد رجبی درباره انتشار خبرهایی مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی قیمت بلیت قطار گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و در مرداد ماه نیز قیمت بلیت قطار با همان نرخ سابق عرضه شده است. هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم.
وی مخالفت برخی مسئولان را دلیل عدم افزایش ۴۰ درصدی قیمت بلیت اعلام کرد و افزود: قرار بود درخواست ما برای افزایش ۴۰ درصدی نرخ بلیت قطار در سال ۱۴۰۰ در شورای عالی هماهنگی ترابری بررسی و تصویب شود تا بتوانیم هزینه‌های خودمان را مدیریت کنیم اما با مخالفت‌هایی که صورت گرفت این موضوع از دستور کار خارج شد.

 

افزایش قیمت ۲۰ درصدی پارسال از شهریور ماه
رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با بیان اینکه تا پایان مرداد ماه امسال هیچ گونه افزایش قیمتی روی نرخ بلیت قطار نخواهیم داشت، ادامه داد: اگر بتوانیم و مصوبه آن را دریافت کنیم از ابتدای شهریور ماه ۲۰ درصد قیمت بلیت قطار افزایش می‌یابد که مربوط به نیمه دوم سال گذشته است.
رجبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مصوبه افزایش قیمت ۴۰ درصدی قیمت بلیت قطار را در دو مرحله دریافت کردیم که ۲۰ درصد آن در شهریور ماه سال گذشته افزایش یافت و قرار بود تا در شهریور ماه ۲۰ درصد دیگر نرخ بلیت قطار را افزایش دهیم اما این اجازه به ما داده نشد و مسئولان اعلام کردند که فعلا صبر کنیم. این مسئله سبب شده که تا کنون هیچ افزایش قیمتی نداشته باشیم.
وی گفت: اگر مخالفتی با این مسئله نشود و بتوانیم مجوز آن را دریافت کنیم، قیمت بلیت قطار از ابتدای شهریور ماه امسال با یکسال تاخیر ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

 

نامه‌ای طی روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شده که نشان  می‌دهد وزارت راه و شهرسازی با افزایش قیمت ۴۰ درصدی بلیت قطار موافقت کرده است اما به نظر می‌رسد این افزایش قیمت هنوز اعمال نشده و با مخالفت‌هایی رو به رو شده است.
منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها