جنجال در کویت در اعتراض به پذیرش هزاران مترجم افغان



نمایندگان مجلس و چهره‌های سیاسی کویت با انتقال مترجمان افغان همکار با نیروهای ارتش امریکا در افغانستان به کویت به شدت مخالفت کردند.

  

به گزارش صبح ساحل، به نقل از میدل ایست نیوز: شماری از نمایندگان مجلس و چهره‌های سیاسی کویت با انتقال مترجمان افغان همکار با نیروهای ارتش امریکا در افغانستان به کویت به شدت مخالفت کردند.

این نمایندگان انتقال این تعداد از شهروندان افغان به کویت را آسیبی برای امنیت ملی و ترکیب جمعیتی کشور می‌دانند، به خصوص که کویت همواره بر حفظ ترکیب جمعیتی خود تأکید داشته است.

«احمد مطیع العازمی»، نماینده مجلس کویت تأکید کرد که این کشور توانایی میزبانی از این تعداد افراد خارجی را که تحت پیگرد گروه‌های دیگری هستند ندارد و انتقال این تعداد از افراد «تهدید آشکار امنیت ملی کویت» است.

او از نخست‌وزیر کویت خواست که درخواست امریکا در این باره را رد کند و افزود که «کویت خط قرمز ماست».

«بدر الحمیدی»، دیگر نماینده مجلس کویت، نیز با اشاره به اخباری درباره آمادگی دولت کویت برای پذیرش این تعداد از شهروندان افغان گفت که اگر این اطلاعات درست باشد باید نسبت به خطر بر هم خوردن ترکیب جمعیتی کویت هشدار داد.

همزمان یک نماینده مجلس با طرح پرسش از وزیر امور خارجه کویت در این باره خواستار توضیح او به نمایندگان مجلس درباره اصل موضوع و اینکه قرار است هزینه‌های زندگی آنان در کویت به چه نحوی تأمین شود شد.

«جنبش ترقیخواه» کویت نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که این اقدام نشان‌دهنده نوعی سرسپردگی به امریکاست و این نگرانی را ایجاد می‌کند که کویت به صحنه تصفیه حساب میان نیروهای درگیر در افغانستان تبدیل شود.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا، که روز پنج‌شنبه گذشته به کویت سفر کرده بود در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای کویتی خود تأکید کرد که انتقال مترجمان افغان که با نیروهای ارتش امریکا در افغانستان همکاری می‌کرده‌اند به کویت از موضوعات مورد بحث وی با مقامات کویتی بوده است.

پیش از این مقامات امریکایی اعلام کرده بودند که آماده انتقال حدود 35 هزار مترجم افغان و اعضای خانواده‌های آنها به پایگاه نظامی امریکا در کویت و قطر هستند تا آنها از بیم حملات طالبان در امان باشند.

تاکنون کویت به صورت رسمی به اینگونه اخبار واکنش نشان نداده است.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها