بومی سازی 372 قطعه پالایشگاهی در شرکت پالایش نفت بندرعباس در سال 1399



شرکت پالایش نفت بندرعباس در سال 99 در راستای حمایت از ساخت داخل، 372 قطعه پالایشگاهی را با تکیه بر توان داخلی برای نخستین بار در کشور بومی سازی کرد.

       

به گزارش صبح ساحل، حمایت از توان ساخت داخل در راستای اجرای استراتژیهای داخلی این شرکت همسو با سیاستهای کشور مبنی بر حفظ منابع و صیانت از سرمایه های ملی و اتخاذ روشهای موثر در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با هدف ایجاد بهبود در فرآیندهای عملیاتی و استمرار تولید اجرا شده است.
معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با اقدامات صورت گرفته در راستای خودکفایی و بومی سازی قطعات در سال گذشته 372 قطعه پالایشگاهی به تعداد کل 24 هزار و 155 قطعه، برای نخستین بار در کشور با حمایت از سازندگان داخلی توانمند، ساخته و مورد تایید قرار گرفت.
فردین بهرام پور با اشاره به این که بسیاری از اقلام ساخته شده جزء قطعات و تجهیزات مهم و حیاتی صنعت پالایش نفت است که استمرار تولید را تضمین می کند افزود: حمایت از ساخت قطعات در داخل کشور در سال گذشته موجب صرفه جویی به ارزش بیش از 293 میلیارد ریال گردید.
وی تصریح کرد: به منظور حمایت از ساخت و توان داخلی و همچنین با استفاده از امکانات و ظرفیتهای پالایشگاه، تاکنون بالغ بر 6 هزار و 793 قلم کالا برای نخستین بار و با مهندسی معکوس، بدون نقشه اولیه و تنها با تکیه بر دانش و توان متخصصان پالایشگاه نفت بندرعباس و همچنین تولید کنندگان داخلی ساخته و مورد استفاده قرار گرفته است.
معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس بیان داشت: حرکت در مسیر سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از استراتژی های این شرکت است و در این راستا و با اعتماد به سازندگان داخلی برای تامین قطعات و کالاهای مورد نیاز، از سال 93 تا سال 99 بیش از 21 هزار قلم کالا به تعداد کل 9 میلیون و 475 هزار قطعه از تولیدکنندگان و سازندگان داخل کشور خریداری و تامین شد که بالغ بر 2696 میلیارد ریال صرفه چویی اقتصادی به همراه داشته است.
بهرام پور گفت: جلوگیری از خروج ارز، قطع وابستگی به خارج کشور، تامین به موقع قطعات و کاهش ریسک های عملیاتی فرآیند تولید، انتقال و بومی سازی فناوری و توسعه دانش فنی، اشتغالزایی با حمایت از شرکت های داخلی، حمایت از شرکتهای دانش بنیان در طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات پالایشگاهی و صرفه جویی اقتصادی از دستاوردهای استراتژی شرکت پالایش نفت بندرعباس در حمایت از توان و ساخت داخل است.
وی با اشاره به استقرار واحد پشتیبانی ساخت داخل در پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: این به منظور حمایت از سازندگان داخلی و نیل به خودکفایی و قطع وابستگی از بیگانگان، با بهره گیری از توان بالقوه صنایع داخلی(سازندگان توانمند) و با نظارت کارشناسان و مدیران این شرکت نسبت به بومی سازی تجهیزات و قطعات ایجاد شده است.
معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: به طور کلی حمایت از تولید کنندگان و سازندگان داخلی با انتقال و بومی سازی فناوری های روز دنیا، اجرای پروژه های خلاقانه برای رفع موانع تولید و ارتقاء فرآیندها و کاهش هزینه های تولید، حمایت از شرکت های دانش بنیان در طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاهی و برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه و حمایت از پروژه های دانشجویی مرتبط با فعالیتهای شرکت از جمله اقدامات شرکت پالایش نفت بندرعباس درخصوص خودكفايی و بی اثر سازی تحريم ها است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها