۴درصدمصرف برق هرمزگان مربوط به دستگاه های تولید ارز دیجیتال است



 مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته حدود چهار درصد مصرف برق استان مربوط به دستگاه های تولید ارز دیجیتال است.

به گزارش صبح ساحل، «هاجر عبدی»، مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان روز یکشنبه در نخستین نشست کمیته استانی استخراج رمز ارز در هرمزگان در راستای هماهنگی برای جمع‌آوری مزارع غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در استان، گفت: تاکنون ۶۱۳ دستگاه ارز دیجیتال غیرمجاز توسط نیروهای شرکت توزیع برق هرمزگان کشف شد که بیشتر آن‌ها مربوط به شهرستان های غرب استان است. وی بیان داشت: تولید رمز ارز با استفاده از برق خانگی یا کشاورزی ممنوع است که در صورت کشف این دستگاه‌ها در منازل یا زمین‌های کشاورزی صاحب اشتراک علاوه بر جریمه به عنوان متخلف به مراجع قانونی معرفی می‌شود.


مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهارداشت: استفاده از دستگاه‌های رمز ارز از برق خانگی و کشاورزی علاوه بر غیرقانونی بودن، باعث افت ولتاژ و فشار به شبکه برق رسانی می‌شود و همچنین فشار زیادی به شبکه برق خانگی وارد کرده که منجر به آسیب دیدن سایر لوازم برقی در منازل و حتی آتش‌سوزی می‌شود. عبدی اضافه کرد: متقاضیان برای استفاده از دستگاه‌های ارز دیجیتال باید از سازمان صنعت معدن و تجارت استان مجوز فعالیت دریافت کنند و برق این مراکز نیط با تعرفه خاصی واگذار می‌شود.


منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها