فوت 8بیمار کووید19 در هرمزگان/23 بیمار در وضعیت وخیم قرار دارند



امروز دهم مردادماه، ۸ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند و با این آمار، شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۷۰۷ نفر رسید.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جان باختگان ۵ آقا و ۳ خانم در بازه سنی ۳۸ تا ۹۰ سال از بندرعباس، رودان، پارسیان و قشم بودند.  نوروزیان افزود: با بستری شدن ۲۹۵ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل بستری‌ها به هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از مجموع بستری ها، ۱۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

نوروزیان، شیوه نامه‌های بهداشتی را شامل چهار شاخص تهویه هوا، استفاده از ماسک، رعایت فاصله مناسب فیزیکی و رعایت بهداشت فردی دانست و گفت: مردم استان هرمزگان با استفاده ۸۲ درصدی از ماسک، جزء رتبه‌های برتر کشور قرار دارند. وی افزود: متاسفانه در سه شاخص دیگر وضعیت استان مطلوب نیست و تنها نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم استان این شاخص‌ها را رعایت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شرکت در دورهمی را از دلایل اصلی ابتلای مردم به کرونا دانست و گفت: در دورهمی‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و این موضوع موجب افزایش ابتلا و در نتیجه افزایش مرگ و میر می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها