«عباس کمالی»، دیگر نامزد شهرداری؛

از ارائه تسهیلات به مالکان بافت فرسوده تا ساماندهی تکدی‌گری در بندرعباس


نویسنده: صبح ساحل

«عباس کمالی»، یکی دیگر از گزینه‌های تصدی شهرداری بندرعباس امروز 17 مرداد ماه با حضور در صحن شورای شهر بندرعباس به ارائه برنامهها و راهکارهای خود برای حل معضلات شهری بندرعباس پرداخت. در ادامه گزیده‌ای از اظهارات کمالی آمده است.

بیوگرافی

عباس کمالی متولد 1350، دکتری DBA گرایش مدیریت پروژه، فوق لیسانس مهندسی عمران و کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه هرمزگان.

از جمله سوابق کاری مطرح شده معاونت مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، معاون اداره راه و ترابری بندرعباس، رئیس اداره ساختمان و تاسیسات مخابرات هرمزگان، عصو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی هرمزگان، مدرس دانشگاه پیام نور بندرعباس و آزاد میناب.

اولویت اول رفع معضلات ترافیکی

+بخش اول که توجه ویژه باید شود، حمل و نقل و ترافیک است. در حوزه حمل و نقل، گسترش حمل و نقل عمومی و افزایش پارکینگ‌ها، ترویج دوچرخه سواری ایمن، ارزیابی و تکمیل مطالعات احداث منوریل یا قطار شهری از اهم برنامه‌های ما است. پروژه BRT باید اجرا شود، منوریل نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

+درباره بافت‌های فرسوده اجرای شبکه معابر، ایجاد امکانات شهری از جمله فضای سبز، ارائه تسهیلات به مالکان بافت فرسوده اهمیت دارد.

+سامان بخشیدن به حاشیه‌ی شهر، هدایت و دفع آب‌های سطحی، ایجاد شیب بندی مناسب در خیابان ها، تکمیل پروژه‌های ساماندهی آب‌های روان سطحی و ساماندهی خورها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

+درباره زیباسازی هم کاشت درختان بومی که هم تابستان و هم زمستان سبز هستند، باید اجرا شود. استفاده از پساب فاضلاب برای فضای سبز، زیباسازی ورودی‌های شهر، ایجاد مراکز رفاهی در آن منطقه، تابلوهای خوش‌آمدگویی نیز نکته‌ی مهمی است که هرچه سریعتر باید سامان یابد. حفظ و نگهداری فضای سبز ایجاد شده، توزیع متوازن فضای سبز، ایجاد و احیای بافت‌های تاریخی همچنین کمک به گسترش اقامت های بوم گردی از دیگر برنامه هایم است.

+تبدیل خورهای سطح شهر به فضای گردشگری از جمله قایقرانی... باید اجرا شود.

+بهبود محیط شهری شامل یکسان‌سازی نمای ساختمان‌ها، زون‌بندی شهر بندرعباس و تعیین رنگ غالب هر زون، ساماندهی پارکینگ‌ها در خط ساحلی، ساماندهی تکدی گری در شهر بندرعباس باید رسیدگی شود. تکدی گری در سطح شهربندرعباس باید با یک سری راهکار‌ها کمتر شود.

+جذب سرمایه گذار برای پروژه های شهری، ایجاد سامانه تک پنجره جهت کاهش مراجعه‌کنندگان به شهرداری، ایجاد شفافیت در مسائل مالی شهرداری و استفاده از نیروهای مازاد شهرداری در پروژه‌های سرمایه گذاری شده را انجام می‌دهیم.

+احداث مارینا بندرعباس، (گردشگری دریایی) برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری.ایجاد یک نماد برای شهر بندرعباس ضرورت دارد.

+ من اعتقاد دارم که بی آر تی باید اجرا شود. چون کمک می کند به معضل ترافیک. باید این فرهنگ جا بیفتد که خودرو شخصی کمتر استفاده شود. باید زیرساخت های حمل و نقل، ناوگان تاکسیرانی مناسب باید دیده شود. مطالعات بی آر تی باید جدی انجام و چکش کاری شود. بحث منوریل را من در سال 85 عنوان کردم اما توجهی نشد. منوریل علاوه بر اینکه سیستم حمل و نقل را بهینه می‌کند کلاس شهر را هم افزایش می‌دهد. اجرای این پروژه باید با بخش خصوصی انجام شود.

+انسان محوری نه پروژه محوری سبب می‌شود در خیلی از محله‌های حاشیه نشین نوابغی زیادی کشف شود.

+شفاف‌سازی در مباحث فنی و مهندسی کار چندان سختی نیست با بردن مناقصه‌های شهرداری بر روی سایت می توان این اتفاق را رقم زد.تشریفات شهرداری باید ترک شود. استخدام در شهرداری باید کلا منتفی شود. نیروهای گذشته باید به این صورت ساماندهی شود که شهرداری در صنایع سرمایه‌گذاری کند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها